مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده از ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران در نقاط مختلف و خیزش گردوخاک در نیمه غربی براثر وزش باد شدید خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌هایی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در برخی استان‌ها نسبت به احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب هشدار صادر کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران برای انجام مسئولیت امور پشتیبانی، اجرایی، صدور مجوز و ضوابط برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) خبرداد.
به دنبال هشدار سازمان هواشناسی کشور و احتمال بارش‌های شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در ۷ استان کشور، امدادگران هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با پیش بینی وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی نسبت به مقاوم‌سازی سازه‌های سست و تابلوهای تبلیغاتی در پایتخت هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال غرق شدن شناگران براثر وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در شمال کشور و احتمال وقوع سیل در ۷ استان هشدار داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور و رگبار پراکنده در ۳ استان خبر داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه(۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور نیروهای امدادی در ۱۲ استان متأثر از سوانح جوی، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۸۶۲ نفر امدادرسانی کردند.

فرانک هوگربیتس یک کارشناس هلندی است که به دلیل پیش‌بینی‌های زمین‌لرزه‌ بر اساس هم‌ترازی اجرام آسمانی شهرت پیدا کرد. در ۳ فوریه ۲۰۲۳، او در توییتی درباره وقوع زلزله احتمالی - با تعیین نقطه ای روی نقشه که تقریبا در همان حدود دو روز بعد زمین‌لرزه با بزرگای ۷.۸ رخ داد -در ترکیه منتشر کرد (و نوشت که "دیر یا زود" زمین‌لرزه ای در این محل رخ می دهد) معروف شد . پس از وقوع زمین‌لرزه ششم فوریه ۲۰۲۳ بود که این توییت به سرعت در فضای مجازی بازنشر شد.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و ورود گرد و خاک به مرزهای غربی خبر داد.