مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۱۲ تیم را از استان های اردبیل و تهران برای تقویت امدادرسانی به شهرستان آستارا اعزام کرده ایم.
معاون حمایت های سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران:

استعدادیابی، هدایت، آموزش و توانمند سازی بهترین راهکار برای کاهش کودکان کار و خیابان

در سال های اخیر نهادهای بسیاری پای کار آمدند تا معضلات اجتماعی در پایتخت را برطرف کنند؛ یکی از این نهادها شهرداری تهران است که در حوزه های گوناگون از جمله کودکان کار و خیابان به شکل تخصصی برای کاهش این آسیب اجتماعی ورود پیدا کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران خبر داد؛

هشدار به بیماران تنفسی/گرد و خاک میهمان پایتخت می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع باد و گرد و غبار در استان گفت: بیماران تنفسی از حضور در فضای باز و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه بارشی از امروز تا روز سه‌شنبه مجددا در شمال گیلان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و شرق و غرب مازندران تشدید خواهد شد.
سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در حالی آخرین روزهای خود را سپری می‌کند که بارش‌های آن نسبت به دوره بلندمدت ۱۵ درصد کاهش دارد اما با این حال پیش‌بینی سخنگوی صنعت آب ایران برای سال آبی جدید بارش‌های سیلابی است.
وزیر دادگستری مغرب در گفتگویی با الجزیره اعلام کرد، تلفات در منطقه الحوز به تنهایی تا این لحظه به نزدیکی یک هزار کشته رسیده است.
محمد درویش، کارشناس محیط زیست گفت: اگر آب به این صنایع برسند دیگر اصفهان جایی برای نفس کشیدن ندارد. آوردن آب دریای عمان به اصفهان مثل کوبیدن آخرین میخ به تابوت دیاری است که به دیار نصف‌جهان معروف بود و مهمانپذیر درجه یک ایران بود و با تکیه بر جذابیت های منحصر به فرد می‌توانست پول پایدار تولید کند و ارزش‌های معنوی و تاریخی از جمله نقش جهان و ... درون آن است که از دست می‌رود. جاییکه آلوده شدید باید دیگر کسی در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کند. شهرک سلامت اصفهان هم از منطق کاری خارج می شود.
سازمان هواشناسی هشدار داد؛

احتمال آبگرفتگی معابر در ۹ استان کشور

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در ۹ استان همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شش استان هشدار داد.
قرار است آب دریای عمان به سمت اصفهان برای تأمین نیاز صنایع بزرگ، انتقال یابد. این کار با سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولاد و ذوب‌آهن انجام خواهد شد؛ موضوعی که وزیر صمت آن را اعلام کرده و گفته این پروژه تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. ممکن است با بهره‌برداری از این پروژه، تولیدات محصولات صنایع فولادی افزایش یابد، اما باید آثار آن بر محیط‌زیست نیز بررسی شود.
نبویان درباره مباحث مطروحه پیرامون حقابه از هیرمند، اظهار داشت: اخیراً جمعی از مسئولان ما برای بازدید به آن منطقه رفتند و ملاحظه کردند که آب زیادی در آنجا وجود ندارد که به مرزهای ایران برسد. سد کجکی افغانستان ۷۰۰ کیلومتر با مرز ما فاصله دارد و چون در این فاصله خشکسالی وجود دارد، آبی باقی نمی‌ماند که به مرزهای ایران برسد. با وجود این، مسئولان افغانستان گفتند که از طرف رهبر طالبان به ما دستور داده شده این موضوع را بررسی کنیم و تا جایی که می‌شود باید نظر ایران درباره حقابه هیرمند تأمین شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش‌ باران امروز (سه‌شنبه) در شمال غربی و بخش‌هایی از غرب کشور و همزمان وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک در غرب، مرکز و شرق کشور پیش بینی می‌شود.