زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

دوگانه استفاده از اینترنت و فضای کودکانه فرزندانمان را چگونه مدیریت می کنیم. در عصری که به سرعت به سمت فناوری اطلاعات و فضاهای ناشناخته سایبری پیش می رود چگونه دلبندانمان را هم محافظت کرده و هم در دسترسی به دنیای اطلاعات او را راحت بگذاریم!
دبیر اجرایی مراسم هفته مبارزه با مواد مخدر ضمن تشریح برنامه‌های مناسبت جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: جهت‌گیری برنامه‏‌های بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر سال ۱۴۰۰ در راستای تقویت گفتمان و اهتمام اجتماعی به منظور مهار اعتیاد در کشور و تلاش در جهت جلب مشارکت حداکثری کشورها و سازمان‏های منطقه‌‏ای و بین‏‌المللی برای ایفای تعهدات خود در قبال مبارزه با مسأله جهانی مواد مخدر خواهد بود.
اینک که سیزدهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری کشور برگزار شد و تا یکی، دو ماه دیگر مسئولان امور اجرائی مشغول انجام وظیفه خواهند شد، می‌توانیم یک بررسی منصفانه از شرایط حقوق «زن ایرانی»، در همین برهه چهل‌و‌اند‌ ساله داشته باشیم.
یک پژوهشگر خانواده گفت: علیرغم تمایل ۹۶.۵ درصد دختران کشور به ازدواج اما آمار ازدواج میان دختران ۳۰ درصد کاهش یافته است.

گاهی فرار بر اساس کنجکاوی و کم تجربگی انجام می‌شود به طوری که دختران اقدام به خیال پردازی می‌کنند که اگر فرار کنند شرایط عالی خواهند داشت.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر حضور تعیین کننده مردم در انتخابات سال‌های ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ گفت:‌ بازندگان این انتخابات، تلاش دارند اینگونه القا کنند که انتخاب‌های گذشته درست نبوده تا به هدف غایی خود یعنی ناامیدسازی و اثبات اشتباه مردم برسند.

در ایران و جوامعی مانند ایران که فرهنگ مردسالارانه بر آن غالب است، همه چیز از‌جمله فضاهای شهری مردانه است.
یک پژوهشگر حوزه مطالعات زنان با بیان اینکه دختران باید در راس سیاست گذاری‌های کلان کشور قرار گیرند گفت: دختران عنصر مغفول سیاست گذاری‌ها هستند و در دایره زنان، کودکان و نوجوانان و ... به فراموشی سپرده می‌شوند. اینکه الزاما فرصت را در اختیار دختران بگذاریم کافی نیست بلکه مهارت استفاده از فرصت‌ها را باید در اختیار آنها قرار دهیم.
پرسون از افزایش مصرف دخانیات در نوجوانان می گوید:

دودی که به چشم همه خواهد رفت!

پایین آمدن سن مصرف دخانیات در ایران، تیتر همه رسانه ها شده است. می گویند سن مصرف به 12 سال هم رسیده است.
22 خرداد مصادف است با روز جهانی مبارزه با کار کودک و در ابتدا از همه کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند- در بخش‌های دولتی، غیردولتی و رسانه- تا کودکان به حقوقشان دسترسی پیدا کنند، سپاسگزارم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: یکی از موضوعات بسیار مورد توجه دولت دوازدهم دختران، حقوق دختران و جایگاه دختران بوده است. فقط از زاویه حقوق در سه یا چهار لایحه به موضوع "دختران" پرداخته‌ایم که برخی به قانون تبدیل شده که مهم‌ترین آن قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی است که تاکنون ۱۱۰۰ شناسنامه برای دختران و پسران ایرانی صادر شده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه بسیاری از موضوعات مطرح شده در مناظرات درباره عملکرد دولت دوازدهم و اقدامات حوزه زنان "خلاف واقع" بود، گفت: با زدن دولت، اتهام زنی به دولت، تخریب دیگران، تهمت و بدگویی کسی به جایی نمی‌رسد. این سنت و قانون الهی است. باید واقع بینانه صحبت کرد. مردم فهیم ما به ویژه متدینین این مسائل را می‌فهمند. به هر قیمتی نمی‌توان و خوب نیست به صندلی مسئولیت رسید.
امروز که زنان ایرانی با توانمندی‌های علمی و مهارتی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مدیریتی و البته مهارت‌های مادرانه و همسرانه متضمن حفظ و ارتقا امنیت سلامت خانواده و جامعه یعنی مهمترین دغدغه جهانی این روزها می‌باشند، بسی جای تاسف و هشدار است که در هیچ یک از مباحثات و مناظرات مهم و سرنوشت‌ساز انتخاباتی، به جز اشارات تک کلمه‌ای، به نقش و جایگاه تاثیرگذار زنان توجهی نمی‌گردد!
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در واکنش به ارائه اطلاعات نادرست برخی نامزدهای انتخاباتی نسبت به عملکرد دولت دوازدهم در دومین مناظره، به ارائه بخشی از اقدامات دولت طی چهار سال گذشته پرداخت.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده نادیده‌ انگاری مسایلی که وضعیت کنونی اقتصادی کشور را رقم‌زده منصفانه ندانست و گفت: سناریوی پرسش‌های مناظره‌های انتخاباتی در جهت انداختن همه تقصیرها بر گردن دولت نوشته شده است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: انقلاب امام خمینی، انقلابی بود که زنان نه فقط در صحنه‌ اجتماع نقش‌آفرینی دارند بلکه در ذهن و روح جامعه و مردان و فرزندان تاثیرگذارند. ‏
پرسون از افزایش صفحات قلابی روانشناسی می گوید؛

مقصر جولان روانشناس نماها در فضای مجازی کیست؟!

اگر زمانی به صفحاتی که به نام روانشناس و مشاور در اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و...گذرتان افتاده باشد، با هزاران صفحه مواجه می شوید که به جای روانشناسی تخصصی، با کلی گویی و حرفهای انگیزشی با تکیه بر قدرت بیان و تبلیغات، قصد خالی کردن جیب مشتریان خود را دارند.
یک فعال حقوق کودکان با بیان اینکه دولت متولی و مجری اصلی احقاق حقوق کودکان است، گفت: توجه به آموزش کودکان، ترویج حقوق و حمایت همه جانبه از آنها از مهم‌ترین مطالباتی است که می‌توان از دولت آینده برای کودکان متصور شد.
صید اولین مدال‌های جهانی تاریخ وزنه‌برداری بانوان در ایران، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این افتخار به نام یکتا جمالی ثبت شد؛ دختری که سال ۱۳۸۳ در اصفهان به دنیا آمد و غروب یکشنبه در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در تاشکند خوش درخشید.