زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

صحن و سرای مجلس این هفته را با تکذیب و اصلاحیه نادر طرح‌ها و امضاهای حاشیه‌ساز برخی نمایندگان پای موضوعاتی همچون «الزام اجازه شوهر برای خروج زنان از کشور» یا «مجازات اظهارنظر افراد مشهور پیش از مقامات رسمی» پشت سر گذاشت.
۴۵ دقیقه مشاور روانشناسی حدود ۲۵۰ هزار تومان تمام می‌شود البته برخی از روانشناسان به دلیل اینکه متقاضی زیادی برای استفاده از خدمات کلینیکشان دارند قیمت‌های بسیار بیشتری را برای هزینه مشاوره تعیین کرده‌اند تا جایی که گاهی قیمت هر جلسه مشاوره ۴۵ دقیقه‌ای به «۶۰۰ هزار تومان» هم می‌رسد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: خانم ها آن گونه که باید در میدان حاضر نمی شوند؛ باید بیشتر از این حاضر شوند و بیشتر از این مدیریت ها را بپذیرند. من خودم در دانشگاه الزهرا(س) مدیریت هایی را به خانم ها پیشنهاد می دادم و نمی پذیرفتند؛ چون گاهی اوقات تا دیر وقت باید وقت گذاری می کردند. البته شاید هم حق داشتند و کار تمام وقت به خانواده شان صدمه می زد.
پسران بی‌شناسنامه شانس بیشتری برای پیدا کردن کار به عنوان کارگر دارند، اما دختران نه تنها از امکان کمتری برای کارکردن برخوردارند، بلکه بی‌هویتی آنها را در برابر آزارهای جنسی آسیب‌پذیرتر می‌کند.
​متن مصوبه کمیسیون اجتماعی که مورد بررسی کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفته به شرح زیر است: «زنانی که برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر دارند، در صورت خودداری غیرموجه وی از اعطای اذن، می‌توانند ضمن تقدیم دادخواست، مدارک و مستندات خود مبنی‌بر ضرورت خروج از کشور را به دادگاه خانواده تسلیم کنند. دادگاه خارج از نوبت نسبت به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز ضرورت امر، عنداللزوم پس از اخذ تأمین مناسب، اذن خروج از کشور با ذکر مدت و دفعات سفر خواهد داد.
روابط عمومی مجلس، خبر سخنگوی کمیسیون قضایی را رد کرد

تکذیب مصوبه «بهارستان» درباره «شرط خروج زنان از کشور»

روابط عمومی مجلس اعلام کرد: حتی در مصوبه کمیسیون اجتماعی ، در خصوص زنان متاهل به جای دادستان با اعطای اختیار به دادگاه خانواده که دارای تجربه لازم در این خصوص هستند  سعی در تسهیل قانون گذرنامه فعلی شده است تا همسر نتواند با دلایل غیر موجه جلوی خروج بانوان از کشور را بگیرد.
یک حقوق‌دان می‌گوید: «در قانون عنوان سرپرست برای کسی به کار برده می‌شود که صغیر است،‌ کسی که به سن قانونی نرسیده باشد، برای چنین کسی باید سرپرستش که پدرش، مادرش یا افراد دیگر هستند، تصمیم بگیرند، ‌اما وقتی از عنوان زنان بالای ۱۸ سال استفاده می‌شود، این زنان اصلا سرپرست ندارند.»
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور ایلام گفت: برای پیشگیری از ایجاد بحران در زندگی‌های زناشویی، خانم‌ها باید انتظارهایی از همسرانشان دارند را مطرح کنند زیرابرخی از مردان در این زمینه ناآگاه هستند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن در اغتشاشات اخیر بزرگترین ظلم را در حق زنان کرد، به این صورت که آزادی حیوانی را در زنان علم کردند تا آزادی انسانی و حیات طیبه او را سلب کنند.
اعتراضاتی چهارماهه که سرو کله اش به بهانه فوت مهسا امینی پیدا شد اسرار بسیاری را درباره ماهیت معارضین جمهوری اسلامی و تصاحب اعتراضات داخلی ایران به نفع منافع گروه مخالف فاش کرد.

مجسمه جدیدی از «سالی راید»(Sally Ride) اولین زن آمریکایی که به فضا سفر کرد، ساخته شده و قرار است ۴ ژوئیه سال جاری میلادی از آن در لس آنجلس رونمایی شود.

متاسفانه تسویه حسابهای گروهی و جناحی مانع از دیدن واقعیتها گردیده و توان و انرژی نخبگان و اصحاب تفکر را مصروف انتقادات بی‌اساس در مورد بانوان فرهیخته و فاضله نمودند. کاش دولتمردان و دست اندرکاران با ماموریت به نخبگان از بانوان و آقایان آن‌ها را مامور به بررسی نتایج کنگره بانوان تاثیرگذار و نقاط ضعف و قوت بنمایند تا در مواقع ضروری بتوان از آن‌ها الگو گرفت.
فرماندار شیراز با اشاره به دستورالعمل مقابله با کشف حجاب در بخش خصوصی اظهار داشت: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و پاساژها نیز به اصناف اعلام شده است.
واقعاً فکر کرده اید مردم ایران درباره یک بام و دو هوای شما درباره حجاب چه فکر می کنند؟ از یک طرف با زنان و دختران ایرانی به خاطر پوششی حتی گاه بهتر از مهمانان خودتان برخورد می کنید ولی در همان حال از جیب همان زنان و دختران ایرانی برای فلان سلبریتی فضای مجازی لبنان که بدون حجاب در رستوران های تهران می گردد و استوری می گذارد، خرج می کنید و به عنوان بانوی تاثیر گذار به کنفرانس بین المللی تان دعوت می کنید.
بودجه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی برای سال آینده حدود ۳۷ درصد کاهش یافته است و پژوهشگران جمعیت می‌گویند؛ کلیدی ترین راهکار ایجاد اشتغال برای جوانان و پیشگیری از مهاجرت آنها است.
دبیرکل حزب اتحاد ملت نوشت: چرا کار به جایی رسید که نسل جوان معترض این‌بار حتی روسری‌ها را سوزاندند؟ اینها واکنشی است به مقاومت در برابر برداشتن سقف‌های شیشه‌ای تحمیل پوشش به نام دینی که آمد تا به انسان فارغ از زن یا مرد بودن آن کرامت بخشد. آری اینچنین شد برادر همچنان بر شاخ نشسته‌اید و بن می‌برید .
رئیس اتحادیه پوشاک کرج با عنوان اینکه برخی از بانوان فروشنده، پوشش مناسبی در محل کسب و کار خود ندارند گفت: این موضوع منجربه نارضایتی مسئولان استان شده است لذا به مدیرانِ مجتمع‌های تجاری تذکر دادیم که اگر مشکل بی‌حجابی توسط اصناف حل نشود، واحد صنفی را پلمپ می‌کنیم.
شاید وقتی در مورد تمایلات دارایی بسیاری از افراد در سراسر دنیا صحبت کنیم، دارایی‌های نقدی، طلا و جواهرات و سهام بالاترین جایگاه را در ذهن کاربران به خود اختصاص دهند.
امروز کمتر نوجوان و جوانی پیدا می‌شود که در شبکه‌های‌اجتماعی فعالیت نداشته باشد. فضای‌مجازی در کنار مزایای زیادی که دارد، می‌تواند برای افرادی که با یک سری مهارت‌ها آشنا نیستند، دردسرساز شود.
زن و شوهر در روز تنظیم سند ازدواج، صفحات متعدد قباله نکاح را با سرعت امضا می‌کنند، درحالی‌که بسیاری از زوجین عملاً نمی‌دانند که امضا‌های آن‌ها پای چه تعهداتی ثبت می‌شود و چه اموری را می‌پذیرند.