زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

در بین مراحل سنی که هر فرد آن‌ها را طی می‌کند، نوجوانی می‌تواند سخت‌ترین مرحله زندگی باشد. درگیری و چالش‌های این دوره بسیار گسترده و موارد متعددی را شامل می‌شود. هر چه خانواده آگاهی و درک بهتری از این دوره و چالش‌های آن داشته باشند، بهتر می‌توانند بستر مناسب را برای شکل‌گیری شخصیتی قوی و سازنده در نوجوان خود فراهم کنند.
مدیرعامل وقت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران پیش از این درباره نحوه جذب زنان در آتش‌نشانی تهران گفته بود: ۱۶ نفر خانم هستند که برای اولین بار جذب آتش‌نشانی می‌شوند. ما با تعداد کمتر آغاز کردیم و در صورتی که نتایج مثبت شود، ادامه خواهیم داد.
کیهان نوشت: در یک سال گذشته ۱۷ سریال از شبکه‌های نمایش خانگی پخش شده‌ است که تعدادی از زنان این سریال‌ها خانه‌دار هستند و یا در کنار شغل خارج از خانه، به فعالیت‌های خانه‌داری هم می‌پردازند.
نماینده مردم سقز و بانه از وزیر کشور خواست تا بدون فوت وقت نسبت به روشنگری ابعاد قضیه مهسا امینی شفاف سازی کند تا این موضوع بیش از این مورد بهره برداری رسانه های داخل و خارج کشور قرار نگیرد، زیرا دشمن به گونه ای طراحی کرده است که کلیدواژه آشوب های پیش رو در کشور زنان باشد.
چرایی و چگونگی ماجرای تلخ فوت این دختر 22 ساله سقزی که همراه با خانواده برای تفریح به تهران سفر کرده بود، این روز‌ها به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شده است.
پیرو دستور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن بر استفاده از ظرفیت ماده (۵) قانون جهش تولید مسکن و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات و همچنین زمین و ساختمان، با حمایت و تاکید وزرای امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاسیس صندوق‌های سرمایه گذاری در این حوزه در دستور کار مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفت.
بهتر نیست پلیس برود دنبال پیشگیری از ضرب و جرح و سرقت و قتل مردم؟

با پدیده‌ای به نام بدحجابی مقابله می‌کنید که تعریفش را نمی‌دانیم

دکتر فربد فدائی روانپزشک در روزنامه اطلاعات با اشاره به مرگ مهسا امینی نوشت: موفقیت قانون وابسته به این است که امکانات و عدم امکانات رفتار انسانی را در شمار آوریم. بیم از کیفر، از روی دادن همه بزهکاری‌ها پیشگیری نمی‌کند. اعمال کیفر سبب رویگردانی بزهکار از تکرار همه جرائم نمی‌شود و تشدید مجازات از شمار بزهکاری‌ها نمی‌کاهد.
عباس عبدی در روزنامه اعتماد درباره مرگ مهسا امینی نوشت: این اتفاق بزرگ نمایی نشده است و بسیاری از خانواده ها از این اتفاق ترسیده اند و این اتفاق نه یک مصیبت خانوادگی بلکه یک مصیبت جمعی است.