زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

چالش های منع صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت بانوان:

در باغ سبز نشان دادن؟!

سال ۱۳۹۸ یک بانوی اصفهانی با شکایت از پلیس راهور (راهنمایی و رانندگی) به علت منع صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت، پرونده اش را در یکی از شعب بدوی دیوان عدالت اداری به جریان انداخت. در پی این رسیدگی، ابتدا دادگاه بدوی رای به نفع خواهان یعنی بانوی اصفهانی صادر نمود […]
همیشه فکر می‌کنیم همه ‌چیز به وفور است و هیچ ‌وقت کاستی نخواهیم داشت، اما با مرور زمان در عصر جدید متوجه می‌شویم که همه ‌چیز تمام شدنی است و باید مدیریت مصرف را به عنوان یک الگو در آموزش‌های پیشادبستان تا آموزش‌های دانشگاهی، عمومی، خانوادگی و شهری مدنظر بگیریم.
امام جمعه موقت تهران :

مسئله حجاب مسئله عادی نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئله حجاب مسئله عادی نیست و گره خورده به هویت و خانواده ماست.
نماینده تهران در نامه‌ای سرگشاده به فرمانده کل نیروی انتظامی با انتقاد از سبک برخورد برخی ماموران گشت ارشاد با زنان در روند اجرای قانون عفاف و حجاب نوشت: تاکید و توصیه رهبرمعظم انقلاب بر مدارا و نهی ایشان از نفرت پراکنی در بخشی از جامعه، موید اهمیت سبک و روش اجرای قانون عفاف و حجاب است و تکلیف را برهمگان و به ویژه نیروی محترم انتظامی به عنوان ضابط اجرای آن آشکار می‌کند.
این روزها نوجوان‌ها سر زبان‌ها افتاده‌اند و ماجرای بلوار چمران شیراز هم به این جریان دامن زده است.
طلاق توافقی به صورتی که اکنون در کشور ما انجام می‌شود مورد انتقاد است زیرا اگر زوجین بر سر طلاق با یکدیگر توافق داشتند هرگز به دادگاه نمی‌آمدند و در یک دفترخانه توافقی طلاق می‌گرفتند.
به مناسبت اول ماه ذی‌الحجه و فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) پایگاه مشاوره "مسیر وصل" در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برپا شد.
تعداد‭ ‬قابل‭ ‬توجهی‭ ‬از‭ ‬دختران‭ ‬دشواریهای‭ ‬تهیه‭ ‬جهیزیه‭ ‬را‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬موانع‭ ‬اصلی‌عدم‭ ‬تمایل‭ ‬به‭ ‬ازدواج‭ ‬می‭ ‬دانند‭.
یک مشاور گفت: ما برای ایجاد شرایط ازدواج نمی‌توانیم تبلیغات ساده زیستی کنیم چون جواب نمی‌دهد. خیلی از دوستانمان با نیت اینکه نان و پیاز باهم بخوردند یا زیر یک چادر باهم زندگی کنند؛ درسال های پیش ازدواج کردند ولی دقیقاً به خاطر همان مسائل مالی به مشکل برخوردند. صد درصد برای فراهم آمدن شرایط ازدواج اولین قدم را مسئولین و جامعه باید بردارد.
حجت الاسلام خان محمدی در نشستی که با موضوع مشترک چگونگی ترویج فرهنگ ناب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار شد، امر معروف و نهی از منکر را امری همگانی دانسته و بر اجرای آن از سوی همه مسئولین و دستگاه ها تأکید کرد.
در این شرایط مجلس در جهت افزایش «طرح جوانی جمعیت» قانون جدیدی را در دست تصویب دارد که براساس آن، اتباع غیرمجاز کارت ملی یک ساله بدهند و اگر شخص جرمی مرتکب نشد، یک سال اقامت را به 3 سال تبدیل شود، در این میان، این شخص از برخی از حقوق شهروندی از جمله امکان باز کردن حساب در بانک، تشکیل پرونده در محاکم قضایی و امکان اشتغال و غیره داده می‌شود؛ پس از 3 سال اگر بازهم جرمی مرتکب نشد این اقامت به 5 سال افزایش می‌یابد.
آسیب‌های اجتماعی تاثیر تعیین کننده‌ای بر زندگی آحاد جامعه می‌گذارد و پیامدهای آن همه گروه‌های اجتماعی را درگیر خود می‌کند.
گزارش از "اجبار" به زایمان طبیعی در بعضی بیمارستان‌ها؛

نعل وارونه وزارت بهداشت بر سلامت مادر و نوزاد

متخصصان زنان درباره پدیده اجبار به زایمان طبیعی و ممنوعیت سزارین در بعضی از بیمارستان ها هشدار داده و معتقدند نباید سلامت مادر و کودک را به خاطر این حساسیت غیرطبّی به خطر انداخت.
هرچند که آمار رسمی از سقط‌جنین در کشور وجود ندارد، اما پزشکان متخصص زنان و زایمان تاکید می‌کنند روزانه هزار سقط‌جنین در کشور به‌صورت زیرزمینی انجام می‌شود.
ورود نوزادان دختر به دنیا ممنوع!

وراثت نام خانوادگی، بهانه این روزهای سقط!

بخشی از سقط‌ها که در سال‌های اخیر رو به افزایش است سقط به دلیل جنسیت است، در این میان سقط‌جنین‌هایی با جنسیت دختر بیش از پسران به چشم می‌خورد.
مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه خانواده از مهم‌ترین اهرم جامعه‌پذیری در افزایش سطح آگاهی زیست‌محیطی است، تاکید کرد: صیانت از محیط‌زیست را باید از خانواده آغاز کرده و الگوی مصرف را با رویکرد زیست‌محیطی و بر اساس تعالیم اسلامی و فرهنگ ایرانی اصلاح کنیم.
یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات در آئین معارفه مسئول امور بانوان با اشاره به نقش محوری زنان در خانواده گفت: بانوان مهمترین مسئولیت را در تربیت دینی و فرهنگی جامعه برعهده دارند
اولین خیر افزایش جمعیت استان قم:

درمان ناباروری کار خیر است

اولین خیر افزایش جمعیت استان قم گفت: با جرات میتوانم بگویم درمان ناباروری بیش از ۵۰ خاصیت اجتماعی، فرهنگی، معنوی، دنیایی و اخروی دارد، که با انجام کار خیر در این زمینه می شود خانواده ها خوشحال کرد و امید به زندگی را به این عزیزان هدیه نمود.
برای اولین بار در کشور؛

درمان رایگان ۱۰۰۰ زوج نابارور

سید علی منتظری با اشاره به تلاش مرکز در درمان حداکثری و ریشه کنی ناباروری در کشور ادامه‌داد: مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری طهورا در طرح میلا تا میلاد اعلام نموده با استفاده از ظرفیت خیریه این مرکز اقدام به درمان ۱۰۰۰ زوج نا بارور بی بضاعت به صورت کاملا رایگان نموده است.