زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بانوان ایرانی کمتر به سلامت و غربالگری بیماری‌های سرطانی توجه و اغلب دیر مراجعه می‌کنند در حالی که بیش از دوسوم سرطان‌های منتسب به زنان با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره نقش برگزاری نخستین کنگره بین المللی "بانوان اثرگذار" در عضویت مجدد ایران در کمیسیون مقام زن، گفت: برای برگشت عضویت در کمیسیون مقام زن نیاز به زمان داریم، اما وظیفه داریم چهره نا مناسبی که از زن ایرانی نشان دادند را اصلاح کنیم.
در راستای حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی؛

راه اندازی خانه امن و خانه تلاش از سوی سازمان بهزیستی کشور

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی کشور با راه اندازی خانه امن و خانه تلاش در راستای حمایت اجتماعی و توانمندسازی زنان و دخترانی که در معرض آسیب و خشونت قرار دارند، اقدام موثری در این راستا انجام داد.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، به صحبت‌های سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره تشکیل پرونده برای فرزندان بی‌حجاب مسئولان در خارج از کشور اشاره می‌کند و درباره شرح حقوقی چنین اقدامی می‌گوید: طبق قانون مجازات اسلامی، هر ایرانی در هرجای دنیا که مرتکب جرم شود، دادگاه‌های ایران ذیل ۵ قانون مجازات اسلامی، می‌توانند با او برخورد کنند و در قانون هم قید شده هر شخص ایرانی یا غیرایرانی خارج از قلمرو ایران مرتکب یکی از جرائم زیر یا جرائم معین در قوانین خاص شود، طبق قوانین جمهوری اسلامی محاکمه و مجازات می‌شود. بعد هم به یک‌سری از جرائم خاص اشاره کرده؛ ولی هر ایرانی در هرجای دنیا مرتکب عملی شود که در ایران جرم است، دادگاه‌های جمهوری اسلامی صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارند.
به راننده گفتم شما از اول اشتباه کردید که آنان را در حالی که بدحجاب و یا کشف حجاب کرده بودند در ایستگاه سوار کردید و پس از رقاصی و فحاشی به آنان اعتراضی هم نکردید و الان هم پس از افتادن من کف اتوبوس هم اعتراض نکردید؟، راننده گفت «به من ربطی ندارد» و من به راننده گفتم «شاید نتوانم آن دختران را پیدا کنم، چون نمی‌شناسم، ولی شما را می‌شناسم و شماره اتوبوس شما را می‌نویسم و شکایت می‌کنم، مطمئن باش جریمه می‌شوی». راننده گفت «هر کاری می‌خواهی بکن».
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: متأسفانه استان سمنان در ازدواج، طلاق و فرزندآوری آمار خوبی ندارد و جای دارد در استانی که در موضوعات فرهنگی حرف برای گفتن دارد، شاهد بهبود این شاخص‌ها باشیم و و با آن دسته از افراد و رسانه‌هایی که در این حیطه مشغول ضدتبلیغ هستند، برخورد قانونی می‌شود.
راه‌هایی برای بند آوردن گریه نوزاد؛ علت گریه نوزاد چیست؟ نکات اولیه‌ای که در گریه بچه باید به خاطر داشته باشید این است که گریه بچه تقصیر بچه نیست. بچه با این کار نیاز خودش را نشان می‌دهد و دلیلی بر اینکه بخواهد والدینش را کنترل کند نیست. تقصیر شما هم نیست و نشان نمی‌دهد که والدینی بی‌کفایتید. نشانه‌ای از اینکه بعد‌ها بچه اختلال رشد خواهد داشت یا بد اخلاق خواهد شد هم ندارد.
امروزه در جامعه ایرانی، نقش «مادر» بیشتر از «زن» بودن ترویج پیدا کرده و تبلیغاتی که صورت می‌گیرد زن را در کسوت مادر با وظایف مشخص در دو- سه دهه اخیر تعریف کرده است.
در صورتی که جزو خانم‌هایی هستید که در دهه‌ سی سالگی خود قرار دارید، ممکن است ندانید که کدام مکمل و ویتامین‌ها برای این مرحله از زندگیتان بهترین هستند. اگر نگران باشید نگرانیتان به جا است زیرا این دهه جزو سنین باروری خانم‌ها محسوب می‌شود.
ایرانسل، بسته ترکیبی ویژه خود به مناسبت گرامی‌داشت «روز مادر» و «روز پدر» را اعلام کرد. این بسته ترکیبی، شامل ۵ گیگابایت اینترنت و ۵ ساعت مکالمه ایرانسلی است که با تخفیف به مشترکان عرضه می‌شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با ابراز تاسف از اینکه آمار طلاق روز به روز رو به افزایش است گفت: باید رویه‌های مربوطه در این زمینه اصلاح شود تا طلاق کاهش یابد.
درحالی بالغ بر یک سال از تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ارائه مشوق‌هایی به خانواده‌ها برای فرزندآوری می‌گذرد که تعداد ولادت‌های ثبت شده در ۹ ماهه امسال با کاهش چهار درصدی یا به عبارت دیگر کاهش بیش از ۳۳ هزارتایی در قیاس با مدت مشابه خود در سال گذشته مواجه بوده است.
تحولات اجتماعی و تنوع نیازهای بشر عمده ترین دلیل برای تاسیس نهادهای تازه در عالم حقوق است.مواردی مانند لقاح مصنوعی و اجاره ی رحم از جمله نهادهای تازه تاسیس عالم حقوق و قضا زمانی اثربخشی موثری خواهند داشت که از تئوری ها وراهکارهای سایر علوم انسانی در راستای کاهش و زدودن تبعات منفی و تالی فساد اعمال و اجرای چنین نهادهایی استفاده شود.
متخصصان زوج درمانی می‌گویند بی‌توجهی به تشابه در جهان‌بینی با طرف مقابل و ازدواج صرفاً از روی اجبار و پاسخگویی به نیازهای جنسی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی جدی در زندگی مشترک شود.

معاون امور زنان خانواده رئیس جمهور گفت: ما وعده‌ای از طرف خداوند متعال داریم که دشمن ندارد و باید از همان سلاح دشمن همچون فضای مجازی، سایبری و رسانه‌هایی که استفاده می‌کند، علیه خودش استفاده کنیم.