حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

قانون فعلی به جرم بی‌حجابی پرداخته و جزء‌نگری ندارد. بر اساس این قانون هر کس حجاب را رعایت نکند ۳ میلیون تومان جریمه می شود و به جرم کشف حجاب و بدحجابی مانند سایر جرائم رسیدگی می شود، اما در لایحه جدید مواردی مانند تذکر و ارشاد شفاهی و پیامکی را گنجانده ایم تأثیرگذاری آن در کاهش جرم ثابت شده است.
تماس کوتاه یک کوهنورد با صدای ضعیف در ساعت اولیه بامداد شنبه از گم شدن ۴ کوهنورد خوزستانی در ارتفاعات اشترانکوه لرستان خبر داد، در حالی که آنها در وضعیت خطرناکی قرار داشتند و همین تماس تیم‌های نجات را راهی این منطقه کرده است.
مردی که مدیر شرکت محل کار همسرش را به قتل رسانده بود، به جرم خود اعتراف کرد و جزئیات آنچه را رخ داده بود، تشریح کرد.
واقعا وقت آن رسیده هیئت وزیران و مجلس وقوه قضائیه ضمن تشکیل جلسه اضطراری و فوری باحضور متخصصان وکارشناسان و برجستگان این موضوع را با دقت و سرعت بررسی و چاره اندیشی کنند و از پایمال شدن خونهای بسیار بی‌گناهان ومسافران پیشگیری نمایند چراکه تکلیف حاکمیت است که امنیت و ایمنی همه جانبه و در همه جاده‌ها و شوارع وکوی و برزن برقرار کند و هیچ توجیهی پذیرفته نیست چراکه موضوعی بالاتر و ارزشمند از جان انسانها وجود ندارد.
رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص حمله مسلحانه افراد ناشناس به یک کیوسک در شهرستان چهاردانگه، دستور تشکیل پرونده قضایی و بکارگیری ظرفیت پلیس تخصصی و تیم‌های ویژه امنیتی و انتظامی برای شناسایی و دستگیری متهمان را صادر کرد.
موضوع انتقال زندان‌‌ها از مراکز شهر‌ها به حاشیه و بیرون از محیط شهری بارها مطرح شده و گفته می‌شود اجرای این برنامه، یکی از تاکیدات رئیس فعلی قوه قضائیه است. حالا، بعد از چند روز حواشی درمورد جابجایی برخی زندانیان، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرده تمام زندانیان ندامتگاه رجائی‌شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شده‌اند و این زندان تعطیل شده است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران از احضار مدیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی به دادسرا و همچنین تفهیم اتهام ۲۸ مدیر سایت و ۴ درگاه بانکی فروش بلیت طی روزهای آتی خبر داد.