حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

جوان ۳۴ ساله‌ای که با همدستی یک مجرم سابقه‌دار به شکار راننده خودروها می‌رفتند و با شلیک گلوله یا ضربات چاقو جانشان را می‌گرفتند، اسرار ۶ قتل هولناک را بازگو کرد.
حسین شریعتمداری با بیان اینکه رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب هیچ جایگاهی ندارند، گفت: این رسانه‌ها تلاش کردند با هدف ایجاد ناامنی، حمله تروریستی شاهچراغ را به یک اتفاق سیاسی و یک حادثه تقلیل دهند و ماجرا را از دوش داعش بردارند. برخی گفته‌اند به دلیل اینکه حواس جمهوری اسلامی به مسائل دیگری مانند حجاب متمرکز بوده، از این ماجرا غفلت کرده‌اند، در حالی که ایجادکننده این امر خود آن‌ها بودند
معاون استانداری فارس گفت: با دستگیری یک نفر دیگر، تعداد دستگیر شدگان مرتبط با حادثه تروریستی حرم مطهر، به ۱۱ نفر رسیده است، تعدادی از این افراد ایرانی و شماری نیز اتباع بیگانه‌بوده‌اند، از محل اختفا و خانه امن آنان لوازم و ابزار ارتباطی و ... کشف شده است.
در سال گذشته کارفرمای پروژه فریبکارانه «زن، زندگی، آزادی»، در میانه اغتشاشات به جنایت در حرم شاهچراغ(ع) اقدام کرد. اما امسال، همین کارفرما با دستپاچگی، خیلی زود دست خود را رو کرد و با عجله به سراغ تکرار جنایت رفت.
رئیسی طی سخنانی با بیان اینکه کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ کمیته‌ای ملی است و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با این کمیته هستند، بر ضرورت جبران خسارت افرادی که حقوقشان تضییع یا دچار خسارت شده‌اند تاکید کرد.
من برای حادثه شاهچراغ نوشتم دشمن واقعی است، باورش کنیم، امروز نیز با اینکه روان‌ مردم آرام‌ است، مجددا می‌گویم، دشمن را جدی‌تر بگیریم. دشمن، موجودی پشت مرزهای ما نیست، دشمنی دشمن فقط محدود به چند درگیری مرزی محدود نیست. این حادثه جای زخم‌های‌مان را دوباره فشرد و گفت دشمن همین حوالی است، اگر جدی نگیریم.