حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح به حرم مطهر شاهچراغ تعدادی از زائران و مجاوران به شهادت رسیده اند. برخی منابع این عکس را به عنوان اولین تصویر از تروریست دستگیر شده امروز منتشر کردند.
دقایقی پیش یک حادثه تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ شیراز رخ داد. منابع غیررسمی از مواجهه نیروهای حفاظت از حرم با فرد مهاجم و تیراندازی وی خبر داده‌اند.
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به محل هزینه های جریمه های بدحجابی گفت: درآمد حاصل از جریمه‌ها صرف اشتغال و ازدواج جوانان و کمک به محرومین کمیته امداد امام خمینی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
این حق طبیعی عموم مردم است که به خودرویی استاندارد و ایمن با قیمتی مناسب دسترسی داشته باشند. انتظاری که توجه جدی به آن از دولت محترم و رئیس‌جمهور دغدغه‌مند که یک‌بار با تلاش و همت خود غول کرونا را شکست داده‌اند می‌رود.دولت و دستگاه‌های مرتبط باید با همان همت و به‌کارگیری تجربه مهار کرونا، تلاش برای کاهش تلفات سوانح رانندگی را به عنوان یک تکلیف ببینند
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار عسلویه گفت: اطفای حریق شناور خارجی در آب‌های جنوب استان بوشهر همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، گفت: در سال جدید تعداد ۹۸ اراذل و اوباش دستگیر و ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه دار نیز احضار و از آنها تعهد اخذ و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ قبضه کلت جنگی به همراه مهمات مربوطه در استان کشف شده است.
سیستان و بلوچستان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری عضو گروهک تروریستی داعش با رصد اطلاعاتی دقیق ماموران انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان سراوان خبر داد.
محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلفات انسانی زلزله‌ای که برای تهران پیش بینی می‌شود با نظرات مختلفی که کارشناسان ارائه می‌کنند حدود ۳۰۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر پیش بینی شده، که یک فاجعه جهانی است و نیازمند فکر اساسی برای پیشگیری و کاهش تلفات و خسارات در این زمینه هستیم.
رئیس عدلیه با اشاره به اهمیت به روزرسانی امور در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، اظهار کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه باید روش‌ها، تجهیزات و دانسته‌هایش را به طور مداوم و مستمر به‌روزرسانی کند و در ایفای مسئولیت‌های خود از فناوری‌های نوین بهره بگیرد؛ ما نمی‌توانیم به داده‌ها و تجهیزات قبلی و قدیمی بسنده کنیم چرا که ترفند‌های دشمنان و شیطان‌صفتان نوبه‌نو در حال تغییر است و ما نیز باید متناسب با این امر حرکت کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در گمرک غرب تهران از انبارها و پارکینگ‌های این گمرک بازدید کرد و به مالکان و واردکنندگان دستگاه‌های کشنده مهلت داده شد ظرف یک ماه منشاء ارز پرداختی واردات این دستگاه‌ها را اعلام کنند.
فرمانده کل انتظامی ضمن تشریح اجرای طرح مقابله با پوشش‌های نامتعارف و بی‌حجابی توسط پلیس گفت: شاید در کل کشور به تعداد انگشتان یک دست بودند افرادی که در برابر پلیس مقاومت کردند و قانون (داشتن حجاب) را رعایت نکردند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ساختمان‌های نا ایمن محدوده خلازیر گفت: تمام این ساختمان‌های غیرمجاز در طول زمانی ساخته شد که شهر تهران درگیر اغتشاشات بود و بعد از آن، فرآیند احداث این بناها متوقف شد.