حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه انقلاب ما ریشه در اسلام، قرآن و ولایت دارد،گفت: مادام که محور انقلاب، قرآن، اسلام و ولایت است؛ دشمنان موفق نخواهند شد انقلاب را به زمین بزنند و این یک وعده الهی است و معاندین با همه تلاش خود نتوانستند انقلاب را به زانو درآورند.
قضاوت امری سخت و پیچیده است و مواردی پیش می‌آید که قضات میان دو موقعیت گاه متضاد قانون و وجدان درگیر می‌شوند. قاضی از یک سو می‌خواهد یا بهتر است بگوییم موظف است که مطابق قانون حکم دهد و این قاعده‌ای درست است. از سوی دیگر قاضی نیز یک انسان است و وجدان دارد و نمی‌تواند خلاف وجدانش حکم دهد.
رئیس مجمع نمایندگان ‌کرمان از انهدام تیم بزرگ تروریستی در این استان که ‌با رژیم صهیونیستی هماهنگ و مرتبط بودند خبر داد و گفت: اعضای این تیم می‌خواستند در کرمان و دیگر نقاط کشور اقدامات خرابکارانه انجام بدهند. نیروهای اطلاعاتی استان کرمان بلای بزرگی را از سر کشور و استان دفع کردند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه به این سوال که اگر در عراق گذرنامه خود را گم کردیم یا گذرنامه‌هایمان مخدوش شد چه کار باید بکنیم، پاسخ داد.
مادر کودک مسئولیت این قتل را به عهده گرفته است و تحقیقات برای کشف انگیزه وی و سایر عوامل مرتبط با موضوع ادامه دارد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: اگر در عراق گذرنامه خود را گم کردید یا اینکه گذرنامه‌هایتان مخدوش شد باید حتما به مراکز کنسولگری ایران در شهرهای مختلف عراق مراجعه کنید.
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد، در پی انتشار یک ترانه غیرقانونی و خلاف اخلاق و عرف جامعه اسلامی از سوی مهدی یراحی، برای وی پرونده قضایی تشکیل شد.

وزیر دادگستری عنوان کرد؛

انتقال ۲۹۸ زندانی ایرانی به کشور

وزیر دادگستری با اشاره به گسترش همکاری‌های حقوقی و قضایی با سایر کشورها، از انتقال ۱۵۳۱ زندانی ایرانی و خارجی خبر داد.
دعاوی ملکی مربوط به تخلفات و جرایمی است که در خصوص خرید و فروش ملک ایجاد می­شود و با توجه به پیچیدگی­هایی که در این حوزه وجود دارد، معمولا پرونده­ های زیادی در مراجع قانونی برای این منظور در جریان است.
در حالی که بالاترین نهاد قضایی کشور و به صورت خاص شعبه اول دیوان عالی کشور یک پرونده 30 ساله را سرانجام پس از سه سال بررسی دقیق، با صدور رای قطعی مختومه اعلام کرده بود، در کمتر از دو ماه مجدداً با برخی اعمال نفوذها اجرای رای متوقف شد!
در پی صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور برای خراسان شمالی، گلستان، ارتفاعات مازندران، شاهد جاری شدن سیلاب در روستاهایی از خراسان شمالی هستیم و این موضوع منجر به اعزام تیم‌های هلال‌احمر به مناطق سیل‌زده شده است.