حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

معاون قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه افراد مشمول عفو رهبری در جریان اغتشاشات سال گذشته مراقب توطئه‌های جدید دشمنان باشند، گفت: کسانی که در جریان اغتشاشات سال گذشته، مشمول عفو رهبری قرار گرفتند، اگر مجدداً فریب خورده و اقدامات خود را تکرار کنند با قاطعیت بیشتری با آنان برخورد می‌شود؛ بدین معنا که مجازات آنان مضاعف و ارفاق و تخفیفی نسبت به ایشان اعمال نخواهد شد.
این نوع قانونگذاری غیرحکیمانه ناقض اصل تفکیک قوا و بنیان‌های دادرسی عادلانه که جزیی از حقوق ملت مصرح در قانون اساسی است بی‌شک هتک اعتبار و حیثیت نظام قضایی کشور در سطح ملی و بین‌المللی را در آینده در پی خواهد داشت.
آزادی موقت متهم پس از ۲۵ روز بازداشت

کیفرخواست پرونده «محمد صادقی» صادر شد

کیفرخواست پرونده محمد صادقی؛ بازیگری که با اظهارات غیر متعارف و غیر قانونی مخاطبانش را دعوت به خشونت کرده بود، صادر شد.

احکام متهمان پرونده شهادت شهید عجمیان در دیوان عالی کشور تایید شد

حمید قره حسنلو به ۱۵ سال حبس محکوم شد

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه رای صادره در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز به غیر از دو محکوم به اعدام، جهت بررسی و صدور حکم مجدد به همان شعبه اعاده شده بود، اضافه کرد: پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، آرای صادره قطعیت یافت و بدین ترتیب «حمید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد؛ «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند.
رئیس قوه قضاییه گفت: چنانچه ممنوع‌الخروجی زائران اربعین از ناحیه دستگاه قضایی صادر شده باشد، باید قبل از عزیمت این افراد به آنها اطلاع داد که ممنوع‌الخروج هستند و اینگونه نباشد که در مرز متوجه ممنوع‌الخروجی خود شوند.
روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان در خصوص بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی اطلاعیه ای صادر و تاکید کرد: تذکرات لازم به این فرد داده شد اما او بر انجام اقدامات خلاف قانون اصرار داشت. با هر شخصی که بر اقدام خلاف قانون اصرار داشته باشد، برخورد قانونی خواهد شد.
نسل جدید برای آنها، زِد و بحران‌ساز و برای ما چراغ امیدواری به آینده است. وقتی نیروی خدماتی حرم، که نظیرش زیادتر باد، بادست خالی می‌تواند تروریست پروریده و مسلح و خونریز دشمن را دستگیر کند و کودکان خردسال ما به فکر نجات نسل گذشته خود هستند، یعنی انقلاب اسلامی، شاهچراغی است که هرگز خاموش نمی‌شود.
رئیس پلیس راه استان البرز از واژگونی یک سواری پراید در اثر ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه خبر داد و گفت: راننده خودرو به دلیل شدت صدمه وارده در دم جان باخت.