حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: به ازای هر زائری که از مرز خارج می‌شود، دو زائر اربعین به کشور بازمی‌گردند.
روند رو به رشد معضلاتی مانند اعتیاد، راه سختی را پیش روی شهردار تهران که به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در مدیریت آسیب‌های اجتماعی انتخاب شده، قرار داده است.
سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات هک شدن برنامه تپسی گفت: یک گروه هکری با هویت معلوم یک ماه پیش به اطلاعات تعدادی از خدمات گیران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا می‌کنند.
امیر رئیسیان در این باره گفت: «پرونده موکل من خانم الناز محمدی با دو اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و همکاری با دول متخاصم خارجی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و دادگاه پس از رسیدگی به اتهامات ایشان، موکلم را به دلیل عدم احراز وقوع جرم و فقدان هرگونه دلیل و مدرک، از اتهام همکاری با دول متخاصم خارجی تبرئه کرد.
طبق بخش اول بخشنامه عفو رهبر معظم انقلاب در بهمن سال گذشته، افرادی که اتهام آنها مباشرت، مشارکت و معاونت در ارتکاب جرایم مستوجب مجازات محاربه، افساد فی‌الارض و بغی و ارتکاب تخریب و احراق عمده تاسیسات دولتی، نظامی و عمومی بود، مشمول عفو نمی‌شدند بنابراین جواد روحی مشمول عفو نشده بود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از کشف پرونده رشاء و ارتشاء و دستگیری یک نفر در این رابطه در شهریار خبر داد و گفت: متهم شناسایی، دستگیر و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از وی کشف شد.
این زن که کلثوم نام دارد در نقشه هایش پیرمردهایی را انتخاب می کرده که کسی به نقشه او شک نکند و در این سالها 13 ازدواج موقت با پیرمردهای موقت کرده که پس از افشای راز جنایت هایش به قتل 7 مرد اعتراف کرده است. احتمال می رود مردان دیگری هدف قتل های این قاتل سریالی قرار گرفته باشد که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
در پی انتشار ادعای دروغ فوت یک زندانی با هویت حامد محمدی در زندان قزلحصار، سازمان زندان‌ها ضمن تکذیب ادعای مورد اشاره تأکید کرد: «فرد مورد نظر در حال تحمل کیفر در واحد یک زندان قزلحصار است».
جواد روحی جوان ۳۵ ساله متولد آمل بود که در جریان اعتراضات سال قبل، زندانی و به سه بار اعدام محکوم شد. اما در بهار امسال حکم اعدام او نقض شده و به حبس تغییر پیدا کرده بود. روز پنجشنبه نهم مرداد خبرگزاری‌ها اعلام کردند جواد، جان خود را در بیمارستان از دست داده است. به گفته وکیل جواد روحی، اتهامی که به موجب آن به اعدام محکوم شد«آتش زدن کیوسک پلیس» است.
با اجرای پوش به عشق حسین(ع) می‌بخشم؛

بخشش محکوم به قصاص در هرمزگان بعد از پنج سال

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک محکوم به قصاص در استان با اجرای پویش مردمی «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» بعد از پنج سال بخشیده شد.
روزنامه فرهیختگان گزارش داد:

لغو مجوز طبابت روازاده و افول مکتب طب سنتی

یکی از چهره‌های مشهور در زمینه طب سنتی فردی به نام حسین روازاده مشهور به دکتر روازاده است که در سال‌های اخیر خبرهای زیادی از ادعاهای وی منتشر شده و وزارت بهداشت بارها نسبت به آن هشدار داده. اما خب چه بخواهیم بپذیریم و چه رد کنیم، دکتر روازاده طرفداران خاص خودش را دارد و دقیقا همان طیف گریزان از داروهای سنتی به سراغ درمان‌های تجویزشده از این شخص می‌روند.
بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری امروز حوالی بندر چارک را لرزاند.
مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: تصویر منتشر شده از جواد روحی قدیمی و مربوط به زمان قبل از بازداشت وی است، طبق اعلام بهداری زندان روحی قبل از بازداشت و ورود به زندان در سالهای گذشته چند بار سابقه تشنج و بستری در بیمارستان را داشته است.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از شب گذشته ‌در زمانی که زائر گذرنامه خود را تحویل افسر پلیس دهد ۴ ثانیه بیشتر ایستایی ندارد و سمت عراق هم فقط کنترل ما را می‌پذیرند و از این مسیر عبور می‌کند.
دادستان تهران اعلام کرد؛

دستگیری کلاهبردار فراری

کلاهبرداری که با اغوای ۵۰۰ نفر از شهروندان بابت مجوز اقامت و کار از آن‌ها بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، به کشور مسترد شد.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: 219 میلیون نفر در دنیا نیز بر اساس این آمارهای سازمان ملل از کانابیست‌ها (شاهدانه) استفاده می‌کنند که مرگ و میرهای حوزه مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.5 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این شرکت‌ها در استان اصفهان بلیط اربعین را ۲ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب به زائران اربعین حسینی ارائه کرده بودند که توسط اداراه کل تعزیرات حکومی اصفهان مهر و موم و به بازگرداندن مبلغ اضافه محکوم شدند.
سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: متهمانی که در خارج از کشور بودند دستگیر و به کشور منتقل شده‌اند. ۴ متهم از ۲۸ متهم با قرار بازداشت موقت در زندان هستند و سایر متهمان با وثایق سنگین آزاد هستند.