حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رییس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران:

خودکشی‌ها در ایران نسبت به جهان بسیار کمتر است

رییس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران گفت: آمارهایی از کشور آمریکا وجود دارد که نشان می‌دهد از بین افرادی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند تقریبا ۴۵ درصد به سیستم مراقبت‌های بهداشتی در یک ماه قبل از مرگ خود مراجعه کرده‌اند در حالی که تنها ۲۰ درصد در آن دوره به یک متخصص سلامت روان مراجعه کرده‌اند
مدل معروف قمی که با هویت مشخص اقدام به فعالیت در زمینه مدلینگ عروس و تهیه تیزرهای تبلیغاتی این چنینی می‌کرد توسط پلیس اماکن قم شناسایی و محل فعالیت او با حکم قضایی پلمب شد.
خودکشی، پدیده‌ای جهانی و دهمین علت مرگ‌ومیر در کشوری مانند ایالات‌متحده‌آمریکا است. با توجه به قابل پیشگیری بودن این پدیده، اطلاع از عوامل زمینه‌ساز، علائم و راهکارهای پیشگیری، از مهم‌ترین ملزومات محسوب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد گفت: شهدای ما، از شهدای کربلا الهام گرفتند و می خواهند پیام کربلا را به دنیا برسانند و اهداف امام حسین(ع)که همان مبارزه با ظلم و ستم و باتقوا و پاک زیستن بود را در جامعه بشری زنده نگه دارند.
وزیر دادگستری مغرب در گفتگویی با الجزیره اعلام کرد، تلفات در منطقه الحوز به تنهایی تا این لحظه به نزدیکی یک هزار کشته رسیده است.
ایراد اصلی غیرعلنی بودن یا عدم انتشار مفاد اتهامات و دفاعیات به ویژه در حوزه سیاست، بی‌اعتبار کردن همه احکام صادره است. در واقع اگر قرار است که مردم درباره اتهامات داوری کنند و از آن درس بگیرند، باید از مفاد آن مطلع باشند و قرار نیست که ادعای متهم یا دادگاه را به صورت یک‌سویه بپذیرند. ولی از آنجا که دادگاه عامل اصلی و تصمیم‌گیرنده در منع انتشار و علنی بودن رسیدگی قضایی است و متهمان خواهان علنی شدن و انتشار هستند، به‌طور طبیعی نیز مردم حق را به متهمان می‌دهند.
فرمانده کل فراجا با اشاره به اینکه با اشاره به بازگشت بیش از سه میلیون زائر از سفر کربلا، گفت: ۸۰ درصد زائران به کشور بازگشته اند.
دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این‌که «گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک تروریستی منافقین نه تنها در داخل کشور از مقبولیت برخوردار نیستند بلکه بسیار منفور هستند»، تاکید کرد که این گروهک‌ها و حامیان آن‌ها را باید در قبال اقدامات‌شان پاسخگو کرد.
با تلاش ماموران کلانتری ۲۸ "هفت تیر" عامل توزیع وسیع مواد افیونی توهم زا در بلوار" وکیل آباد" دستگیر و ۲۸۶ بسته موادمخدر کشف شد.