حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شعبه مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیر یک دبستان را برای اضافه دریافتی ثبت نام دانش آموزان به برگشت ۳۱ میلیارد ریال به اولیا و پرداخت ۷۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
سازمان بازرسی کل کشور دیروز (شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) خبر داد که «یک گروه فعال در حوزه چای، از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ مبالغی برای واردات ماشین‌آلات و واردات چای دریافت و بخش بزرگی از آن را در جای دیگری هزینه کرده است. موضوعی که پیش از این توسط بازرسی ویژه ریاست جمهوری به اطلاع قوه قضاییه رسیده بود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای چهاردهمین مرحله طرح سراسری مقابله با قاچاق کالا و ارز در کشور، از شناسایی و توقیف ۴۴۷ خوردوی شوتی خبر داد. در اجرای این طرح بیشترین کشفیات مربوط به استان های هرمزگان، تهران بزرگ و خراسان رضوی بوده است.
مساله تعرض و آزار و اذیت جنسی در وهله اول از نگاه قضایی صرفا یک ادعا است. البته تمام شکایت‌ها در وهله اول فقط یک ادعا هستند. پس ادعای آزار و اذیت جنسی مانند هر ادعای دیگری اثبات آن نیازمند دلایلی است. موضوع تعرض جنسی اگر ثابت شود، جزو جرایم حدی تلقی می‌شود. اثبات آن هم راه‌های گوناگونی دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به جامع‌الشمول بودن قانون هوای پاک اذعان کرد: با توجه به اینکه حق بهره‌مندی از هوای سالم، مطالبه به حق جامعه است و هر ساله سلامت جامعه به‌ لحاظ تشدید آلودگی هوا به مخاطره می‌افتد، ضرورت دارد که در این حوزه دادستان عمومی و انقلاب تهران به‌ عنوان مدعی‌العموم ورود اساسی داشته باشد
اشکان دژاگه فوتبالیست و ستاره سابق تیم ملی کشورمان خبر از دستگیری خود در آلمان داد.

سرهنگ احسان مومنی: طرح ابطال معاینه فنی از مهرماه در تهران آغاز شده و طی آن وسایل نقلیه‌ای که دچار نقص فنی باشند توسط پلیس شناسایی و معاینه فنی آن‌ها باطل خواهد شد.