حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

دولت ایران و وزارت خارجه ورود کند:

جریان تصرف اموال ایرانیان در گرجستان چیست؟

مصادره شدن اموال ایرانیان در گرجستان خبری است که این روزها به گوش می رسد و موجب اعتراض بسیاری از مالباختگان و ایرانیان مقیم در گرجستان شده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مقرر شده است با اختصاص قاضی معین برای رسیدگی به پرونده‌هایی که بیش از ۲ سال از زمان تشکیل آن گذشته است، مشکل اطاله دادرسی در دادگستری کل استان تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.
رئیس دیوان عدالت اداری درباره وضعیت دانشجویانی که با نظر هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری متخلف شناخته می‌شوند، گفت: رویکرد قانونگذار این است که این افراد «داوطلب» نیستند بلکه «دانشجو» هستند و هیات رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری حق رسیدگی در این باره ندارد.
رئیس اداره فرماندهی عملیات و ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از تصادف و واژگونی ۲۰۶ در اتوبان دستجردی خبر داد.
کارآگاهان جنایی ضمن بررسی دقیق صحنه با اقدامات فنی و اطلاعاتی و از طریق مالک یک دستگاه خودرو که در صحنه جرم حضور داشته، عامل قتل نوزاد را که مادر وی بوده است شناسایی و در کمترین زمان ممکن در مخفیگاهش دستگیر کردند و او به قتل نوزادش اعتراف کرد.
رزمایش طرح ترافیک زمستانه آذرماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر کشور، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، رئیس پلیس راهور و با همکاری دستگاه‌های مختلف و محوریت راهور از امروز ۲۱ آذر تا ۲۰ اسفندماه به صورت رسمی آغاز شد.
پلیس فتا همان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران یا پلیس سایبری ایران است که وظیفه آن جلوگیری و مبارزه با ایجاد فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) و جعل، سرقت اینترنتی،  هک و نفوذ، جرائم سازمان یافته رایانه‌ای،  پورنوگرافی (موارد سوء اخلاقی) و مخصوصاً تجاوز به حریم خصوصی افراد است.