حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: تیراندازی توسط یک سرباز به همرزمان خود در یک آمادگاه ارتش منجر به کشته شدن ۵ نفر از همرزمان این سرباز شد.
دکتر مرتضوی از شناسایی شعب دادگاه ها با اوقات رسیدگی غیرمتعارف به منظور کاهش اطاله دادرسی خبر داد و گفت: رؤسای دادگستری به منظور کاهش میانگین زمان رسیدگی و اطاله دادرسی، مشخصات شعب فعال بلاتصدی استان را به تفکیک شعبه و حوزه قضایی به معاونت نظارت دیوان عالی کشور اعلام نمایند.
بر اساس اعلام یک منبع آگاه قرار جلب به دادرسی برای مقصودلو معروف به تتلو صادر شده و این فرد به استفاده از مسایل غیراخلاقی و جنسی برای بیشتر دیده شدن اعتراف کرده است.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با انتشار پیامک سراسری نسبت به کلاهبرداری شرکت‌های هرمی هشدار داد و اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها خطر از دست رفتن اصل سرمایه را به همراه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: ارتفاعات تهران در این فصل سال برای کوهنوردان حرفه‌ای هم پرخطر است، در دی ماه ۴ کوهنورد در ارتفاعات استان تهران جان باختند و ۱۰ نفر مصدوم شدند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه گفت: عدم انجام تعهدات یک مجتمع گردشگری در این شهرستان را به تعطیلی و پلمب کشاند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی افزود: همه ما باید در این رابطه تلاش کرده و اجازه ندهیم هیچ‌گونه شائبه‌ای در برگزاری باشکوه انتخابات به وجود آید. دشمن همچون گذشته برنامه دارد تا مردم عزیزمان در صحنه انتخابات حضور پررنگی نداشته باشند و در این رابطه طراحی‌ها و هزینه‌های بسیاری انجام داده و خواهد داد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به ارائه پیشنهادات به معاونت راهبردی قوه قضائیه در جهت ارتقاء دیوان عالی کشور و پررنگ تر شدن نقش این مجموعه عالی قضایی در سند تحول قضایی گفت: پیشنهاداتی در خصوص ارتقاء جایگاه دیوان عالی کشور در زمینه نظارت بر دادگاه ها و ارزیابی عملکرد قضات و ایجاد بسترها وامکانات لازم  برای اجرایی نمودن راهکارها و پیشنهادات مندرج در سند تحول ارائه داده شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری پدر و دختری که با ترفند خرید و فروش و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال شهروندان را فریب می‌دادند و آن‌ها را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کردند خبر داد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم که نگاه قوه قضائیه استفاده از ظرفیت همه دلسوزان به این آب و خاک و بازگشت همه علاقمندان به وطن است و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.
فرمانده انتظامی رضوانشهر با اعلام وقوع یک فقره قتل در این شهرستان، گفت: پس از تحقیقات پلیس، قاتل ۱۷ ساله که از اراذل و اوباش سابقه دار این شهرستان است، در مخفیگاه خود دستگیر شد.