حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع حریق گسترده در انبار شرکت زمزم گفت: به علت بی‌احتیاطی کارگران در گرمایش، این حریق اتفاق افتاد و ۳ هزار پالت چوبی دچار حریق شد.
کارشناس ارشد شبکه شتابنگاری کشور گفت: شبکه شتاب‌نگاری کشور، امروز در حدود 1600 ایستگاه شتاب‌نگاری جزو چند شبکه شتاب‌نگاری دنیا از نظر تعداد و جوابگویی است.
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: دولت آمریکا به علت حمایت‌های متعدد از گروهک تروریستی موسوم به جندالله که عامل شهادت ۳۹ شهروند ایرانی در حادثه تروریستی سال ۸۹ شهرستان چابهار بود، به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار خسارت و جریمه محکوم شد.
دادستان کل کشور با بیان اینکه در کشور سلیقه‌های سیاسی متفاوتی داریم گفت: به برکت انقلاب اسلامی در کشور شاهد سلیقه‌ها و نظرهای سیاسی مختلفی هستیم که این مسئله در رشد و توسعه کشور بسیار مفید است.
رئیس قوه قضائیه دستوراتی پیرامون اجرای قانون حمایت از گزارشگران فساد مطرح کرد و گفت: در قانون «حمایت از گزارشگران فساد» که دارای ۱۷ ماده و بیش از ۲۰ تبصره است، وظایف و مسئولیت‌هایی برای دستگاه‌های مختلف از جمله بخش‌هایی ازقوه قضاییه تعیین شده است؛ لذا ضرورت دارد در سریع‌ترین زمان ممکن به این تکالیف جامه عمل بپوشانیم.
جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری راننده و نماینده فروش شرکت برابر دستور قضائی و به دلیل استفاده از رسیدساز جعلی خبر داد و گفت: متهمان در بازجوئی‌های پلیس به کلاهبرداری ۳ و نیم میلیارد ریالی و ۱۰ میلیارد ریالی اعتراف کردند.
معاون نظارت دیوان عالی کشور گفت: بازرسی دوره ای هیأت های بازرسی از محاکم، برگزاری دوره آموزشی و نشست های قضایی در برخی استان ها، برنامه ریزی جهت رفع اطاله دادسی، ریشه یابی علل نقض آراء و ارائه برنامه عملیاتی توسط روسای دادگستری ها و ... از جمله اقدامات مهم صورت گرفته پیرامون اجرایی نمودن دستورالعمل ارزیابی اتقان آراء می باشد.
بازپرس دادسرای جرایم رایانه‌ای گفت: مهمترین جرمی که در دادسرای جرایم رایانه‌ای مورد رسیدگی واقع می‌شود، «کلاهبرداری رایانه‌ای» یا همان تحصیل مال به صورت غیرمجاز از طریق سامانه‌های رایانه‌ای است که نزدیک به ۸۰ درصد جرایم ما این جرم است.
رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۲ نفر از پنج کوهنوردی که به ارتفاعات غرب اشنویه صعود کرده و در محاصره بهمن قرار گرفته بودند، نجات یافتند اما سه نفر دیگر هنوز زیر بهمن هستند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری  ماه رجب را فرصت مغتنمی در جهت خودسازی  دانست و گفت باید از ایام و لیالی ماه رجب بهره کافی را ببریم، ایشان همچنین  با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی اظهار داشتند نقش دیوان عالی کشور در سند تحول و تعالی قوه قضائیه پر رنگ تر از گذشته خواهد شد.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به عملیات بزرگ و گسترده‌ مبارزه با تروریسم فراجا از دستگیری عاملان حادثه‌ راسک خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: با اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری، ورودی پرونده های تعیین صلاحیت و پرونده های حل اختلاف مدیریت می شود و حدود یک سوم از پرونده‎های وارده به دیوان عالی کشور کاهش پیدا خواهد کرد.