حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوهان هنریک نیلز فلودروس تبعه سوئد متهم به جاسوسی، به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین افشاری و با حضور هیئت قضات شعبه ۲۶، نماینده دادستان، متهم، وکلای متهم، مترجم رسمی و کاردار سفارت سوئد برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: با عنایت به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیش از 70 درصد از پرونده‌های حل اختلاف در صلاحیت که به دیوان عالی کشور واصل می‌گردد به صلاحیت مرجع اولیه نظر داده می‌شود، لذا به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی و معطلّی اصحاب دعوا، در صدور قرارهای مذکور توجه لازم از سوی قضات دادسراها و دادگاه‌ها معمول گردد.
سرهنگ شریفی مطرح کرد:

توقف در محل پارک معلولین ممنوع

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص توقف در محل پارک جانبازان و معلولین از حمل خودرو با جرثقیل و جریمه نقدی رانندگان متخلف خبر داد.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور پایتخت می‌گوید توقف در محل خطوط شطرنجی حاشیه میادین و بزرگراه‌ها و همچنین داخل تونل‌ها ممنوع است.
رئیس پلیس پیشگیری نهران بزرگ از دستگیری اراذل و اوباشی که با استفاده از سلاح سرد اقدام به قدرت‌نمایی در محله تهرانسر کرده و مردم را به وحشت انداخته بودند، خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به برکات سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر و واگذاری اسناد رسمی 4 شهر و 10 روستا در منطقه عسلویه از رسیدگی به پرونده در هیأت 3 نفره خبر  داد و گفت: پس از بازدیدهای میدانی و تحقیقات محلی، با رعایت شرایط و مقررات مربوط ، بخشی از اراضی از محدوده رأی موات خارج و با اصلاح رأی قبلی نسبت به صدور اسناد مالکیت دستور لازم صادر گردید.
شنیده‌های حاکی از آن است که عامل آتش‌سوزی یک ته سیگار رها شده در کارتن‌های دارو بوده است. یکی از پرسنل در مورد علت آتش‌سوزی می‌گوید: «شنیدیم می‌گویند کارگر افغانی که در طبقه پانزدهم بیمارستان مشغول کار بوده، ته سیگارش را روی زمین پرت کرده و آتش‌سوزی شروع شده. حالا می‌گویند این کارگر فرار کرده است.»
اژه ای گفت: دادستان‌ها در سراسر کشور باید به لحاظ جنبه عمومی، به این مقوله ورود جدی داشته باشند و با کمک نیرو‌های امنیتی و انتظامی، عناصر سازمان‌یافته و وابسته به خارج را که مرتکب ناهنجاری می‌شوند، شناسایی و بدون اغماض و در چارچوب قانون محاکمه و مجازات کنند.
سرهنگ‌ راستی خبر داد؛

دستگیری ۲ اوباش شرور در تهران

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران، از شناسایی و دستگیری ۲ فرد شرور که در پی شرارت ۴ دستگاه خودروی شهروندان را تخریب کرده اند، خبر داد.
معاون فرهنگی اجتماعی فراجا، با اشاره به گسترش «خشم آنلاین» در پی افزایش استفاده از فضای مجازی، ترول‌ها را مهم‌ترین عامل ایجاد جو متلاطم و تنش‌زا در فضای سایبر معرفی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: متاسفانه عده‌ای بنا دارند در آستانه انتخابات در جامعه التهاب ایجاد کنند و با طرح موضوعات غیرواقع و نادرست به اعتماد مردم ضربه بزنند، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در شرایطی که دشمن سعی دارد از هر شیوه‌ای برای سیاه نمایی عملکرد نظام سوءاستفاده کند، باید هوشمندانه عمل نمایند.