حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این پرونده مطروحه بیش از ۱۰۰ اقدام تروریستی خیانت بار و خباثت آلود و رذالت آمیز توسط این گروهک تروریستی انجام شده است و این جنایات و اقدامات تروریستی که ناظر به اعضای مرکزی این گروهک است.
مقامات چین اعلام کردند زمین‌لرزه ۷.۱ ریشتری که در نواحی غرب این کشور و در نزدیکی مرز قرقیزستان و قزاقستان به وقوع پیوسته، بخش کم‌جمعیتی در «سین کیانگِ» چین را لرزانده و تاکنون چندین مورد مصدومیت و تخریب ساختمان‌ها بر اثر این حادثه گزارش شده است.
رانش زمین دست کم ۵۰۰ نفر را آواره کرده و پس از آن که «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین دستور داد همه امکانات برای نجات آسیب‌دیدگان به کار گرفته شود، رسانه‌های چین از حضور دست‌کم ۱۰۰۰ امدادگر در منطقه خبر داده‌اند.
نورنیوز پایگاه خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی از اعدام یکی از چهره های دستگیر شده در حوادث 1401 خبر داد.
مرکز نظارت بر پیش‌بینی لرزه‌ای وزارت موقعیت‌های اضطراری ازبکستان گزارش داد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷ ریشتر در مرز چین و قرقیزستان به ثبت رسیده و لرزه‌هایی شدید حتی در ازبکستان نیز احساس شده است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به شناسایی «تعداد زیادی از عوامل جنایت ۱۳ دی کرمان گفت: به دادستان‌های مربوطه دستور می‌دهم که با کمک ضابطین هر چه زودتر پرونده‌های افرادِ دستگیر شده را تکمیل کنند و به دادگاه ارسال کنند؛ دادگاه نیز با سرعت، پرونده عناصر مزبور را مورد رسیدگی قرار دهد.
رییس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری ۲ مرد جوان که با تهدید سلاح سرد از شهروندان زورگیری می‌کردند، خبر داد.
کارگروه تخصصی شعب مواد مخدر دیوان عالی کشور، پس از بررسی ماده 4 لایحه اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر در مورد حذف تبصره ماده 38،  با توجه به سیاست های کلی قضایی مصوب مقام معظم رهبری و سند تحول قضایی در زمینه حبس زدایی، با ایجاد هرگونه محدودیت یا ممنوعیت قضایی برای اعمال نهادهای ارفاقی در مرحله تعیین مجازات مخالفت کردند.
رییس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا با اشاره به تبلیغات دروغین فروش گواهینامه در فضای مجازی گفت: امکان دریافت گواهینامه بدون طی کردن مراحل قانونی آن وجود ندارد.