حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

پلیس مبارزه با مواد مخدر؛

۲۰۴ کیلو تریاک در عملیات پلیسی کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک با پلیس استان "خراسان جنوبی" و کشف ۲۰۴ کیلو تریاک خبر داد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر:

فضای مجازی جولانگاهی برای عرضه مواد مخدر شده است

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه فضای مجازی جولانگاه عرضه مواد مخدر شده، گفت: نظارت و پیشگیری از افتادن فرزندان در دام سودجویان مواد مخدر باید از خانه شروع شود و لازمه این نظارت، ارتقای اطلاعات والدین است تا نگذاریم بازار سوداگران مرگ در فضای مجازی داغ شود
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به افزایش صلاحیت‌های دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی گفت:با پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و موافقت مقام معظم رهبری، از فردا(دوشنبه) دادگاه‌های مفاسد اقتصادی به فعالیت خود ادامه می دهند.
دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه خود به رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد اصلی‌ترین مانع مسیر مبارزه با قاچاق، مسئولان متخلف و اهمال‌کاری هستند که راهی جز برخورد سخت قضایی باقی نگذاشته‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا

والدین برفعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان در سال تحصیلی نظارت بیشتری کنند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: نظارت والدین بر رفتار و فعالیت سایبری فرزندان در سال تحصیلی جدید که قرار است آموزش‌ها به ‌صورت مجازی و آنلاین باشد، یک ضرورت است.
پرسون گزارش می دهد؛

آن سوی تجاوز و زوایای پنهانش

تجاوز جنسی تنها فقط مختص زنان نیست چه بسیار کودکان و چه حیوانات و هر موجود ضعیفی از هر نظر مورد این ظلم قرار می گیرد. بحث اصلی اما پرداختن به ظلم تجاوز و شخص متجاوز نیست بلکه شاید جامعه ای است که بعد از این همه افشاگری چگونه میخواهد دوباره سر بلند باشد و خانواده های که باید دوباره به جامعه اعتماد کنند تا فرزندان خود را راهی بیرون از خانه کنند.
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی گفت: تشدید موضوع تجاوز در کشور به علت نا به سامانی زیرساخت های اجتماعی در کشور است. عواملی چون فقر، بیکاری، سیاست های نادرست دولت‌ها و عدم نظارت صحیح مسئولین بر اجرای قوانین سبب شده تا افراد معروف به راحتی بتوانند به صورت پنهانی به اعمال شیطانی خود ادامه دهند.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده سه محکوم به اعدام حوادث آبان ۹۸ گفت: پرونده این سه نفردر راستای اعاده دادرسی وکلا به دیوان عالی ارسال شده و در دیوان هست و ما منتظر اعلام نظر دیوان عالی هستیم.
پرسون گزارش می دهد؛

اعدام در انتظار متجاوزین جنسی

تجاوز جنسی یک جرم بوده و معمولا نشان از وجود اختلال روانی دارد. یعنی بعید است فرد متجاوز جنسی از نظر روانی سالم باشد. تجاوز جنسی یعنی  نزدیکی جنسی با یک انسان بزرگسال بدون رضایت او و یا با یک کودک.
دادیار دادسرای دیوان عالی کشور در گفتگو با پرسون:

برخی مسئولین درباره سخنان رهبری هم به شعار بسنده می‌کنند

در این مدتی که ریاست قوه به آیت الله رییسی رسیده است، برخورد با فساد خوب و قابل قبول بوده اما باید در مابقی نهادها هم بیشتر شاهد این اتفاقات باشیم و کمتر دچار شعار و شعارزدگی شویم که عملکرد و نمود آن در جامعه وجه بارز عملکرد مسئولین تلقی شود.
علی نجفی توانا در گفتگو با پرسون:

برای مبارزه با قاچاق کالا سه قوه باید پای کار باشند

ریاست قوه قضاییه در این زمینه گفته است که باید با قاچاق کالا به صورت کامل برخورد کنیم و از حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی قاچاق سازمان یافته استفاده کنیم.
کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفتگو با پرسون:

ترامپ برای انتخابات نیاز به گفتگو و مذاکره دارد

موضع گفتگو معنی ندارد و آن‌ها با پرورش داعش بزرگترین ضربه اقتصادی را به تمامیت ارضی سوریه زدند و می‌خواهند راجع به چه چیزی گفتگو کنند؟! باید اساس گفتگو را بگذاریم کنار و در مورد آن عمل کنیم. این ادراک دیپلماتیک در دمشق وجود دارد که تن به گفتگو نمی‌دهند.
سریال «عقیق» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی از امشب ۲۹ مرداد ماه ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.
پلیس در پی عامل یا عاملان جنایت هولناک

معمای جسد کشف شده در بجنورد

هویت جسد زنی حداقل 25 ساله که سال گذشته درون چاهی در بجنورد کشف شد هنوز مشخص نشده است و دستگاه قضایی و پلیس آگاهی خراسان شمالی با استفاده از نمونه DNA مقتول در پی کشف راز هویت این جسد و شناسایی متهم یا متهمان این جنایت هولناک هستند.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان خبر داد:

ابتلای 36 بیمار دیالیزی در استان همدان به ویروس کرونا

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان از ابتلای 36 بیمار دیالیزی در استان همدان به ویروس کرونا خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ تن از بیماران کلیوی مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.
نماینده سازمان سنجش در حوزه‌های امتحانی همدان خبر داد:

شرکت بیش از 29 هزار واوطلب آزمون سراسری در همدان

نماینده سازمان سنجش در حوزه‌های امتحانی همدان از شرکت بیش از 29 هزار واوطلب آزمون سراسری در همدان خبر داد و گفت: امروز صبح شرکت کنندگان آزمون گروه هنر به رقابت پرداختند.