شناسایی و انهدام باند 9 نفره سرقت از خانه در شرق تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند ۹ نفره سارقان منزل در شرق تهران با بیش از ۳۰ فقره سرقت خبر داد.
تصویر شناسایی و انهدام باند  9 نفره سرقت از خانه در شرق تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی ولیپور گودرزی درباره جزئیات این پرونده اظهارکرد: درپی وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در شرق تهران رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت و آنان در نخستین گام راهی صحنه‌های وقوع جرم شده و متوجه شدند که چهار سارق حرفه‌ای با دو دستگاه موتورسیکلت خانه‌های موردنظر را شناسایی و در یک زمان مناسب با تخریب در اقدام به سرقت اموال با ارزش از داخل خانه کرده و متواری شده‌اند.

وی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و روش‌های علمی، مخفیگاه متهمان را در جنوب تهران شناسایی کرده و پس از کسب مجوزهای لازم از مرجع قضائی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۳۰ فقره سرقت از خانه‌های شهروندان در شرق تهران اعتراف و عنوان کردند پنج نفر دیگر در این سرقت‌ها نقش داشته‌اند که در ادامه نشانی مخفیگاه‌های متهمان دیگر پرونده نیز شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در این عملیات از مخفیگاه متهمان پول، طلاجات، لپ‌تاپ، تلفن‌همراه و لوازم خانه به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال کشف شد، ادامه داد: کارآگاهان اداره هفدهم پس از دریافت این اطلاعات مهم، پنج سارق دیگر پرونده را نیز دستگیر کردند که آنها نیز به جرم خود در تحقیقات معترف شدند.

ولیپور گودرزی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

443221