ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در آخر هفته اعلام شد

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته را تشریح کرد.
تصویر ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در آخر هفته اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ احمد شیرانی درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در جاده‌های کشور برای تعطیلات پایان هفته گفت: این محدودیت‌ها از ظهر روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه آغاز شده و تا روز شنبه سوم دی ماه ادامه خواهد داشت. بر این اساس تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۳۰ آذر تا ساعت شش صبح روز شنبه سوم دی ماه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی درباره محدودیت‌های تردد برای خودروهای سواری نیز گفت: در محور چالوس و در صورت افزایش حجم تردد خودروها تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع شده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از کرج (میدان امیرکبیر) و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

شیرانی افزود: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه از میدان امیرکبیر در کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده برای محور هراز نیز گفت: در صورت افزایش حجم ترددها در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روز از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) به صورت مقطعی یکطرفه انجام خواهد شد.

وی درباره اجرا شدن این طرح‌ها نیز گفت: یک طرفه شدن جاده‌های چالوس و هراز در صورت افزایش حجم تردد خودروها و با تشخیص فرمانده میدان انجام خواهد شد و احتمال اینکه در شرایط عادی، تردد در این جاده‌ها بدون محدودیت انجام شود نیز وجود دارد.

شیرانی درباره ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین نیز گفت: این محدودیت شامل حاملان مواد سوختی یا فاسدشدنی نیست. اما به جز آن در محور چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت ممنوع است. در محور هراز نیز تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع است. همچنین تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه و همچنین از ساعت شش تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه از محور هراز ممنوع است.

وی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

منبع: ایسنا

443149