حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

دادستان کرمانشاه :

زن کلاهبردار به دام افتاد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: زنی با راه اندازی صندوق وام خانگی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از 100 نفر کرده بود که دستگیر شد.

«کریم آتشی» کارگردان سینما که همسایه‌اش را کشته است، صبح دیروز در نخستین جلسه بازپرسی درباره مقتول گفت: فکر کردم گلوله به پوست سرش خورده و آسیب جدی ندیده است برای همین او را رها کردم و رفتم خوابیدم!
رئیس پلیس فتا تهران خبر داد؛

متهم لباس فروش در چنگ قانون

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری متهمی به جرم فروش داروهای قاچاق خبر داد و گفت: شغل اصلی متهم لباس فروش است که در فضای مجازی داروهای خاص و قاچاق می فروخت.

پلیس مبارزه با مواد مخدر؛

۲۰۴ کیلو تریاک در عملیات پلیسی کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک با پلیس استان "خراسان جنوبی" و کشف ۲۰۴ کیلو تریاک خبر داد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر:

فضای مجازی جولانگاهی برای عرضه مواد مخدر شده است

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه فضای مجازی جولانگاه عرضه مواد مخدر شده، گفت: نظارت و پیشگیری از افتادن فرزندان در دام سودجویان مواد مخدر باید از خانه شروع شود و لازمه این نظارت، ارتقای اطلاعات والدین است تا نگذاریم بازار سوداگران مرگ در فضای مجازی داغ شود
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به افزایش صلاحیت‌های دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی گفت:با پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و موافقت مقام معظم رهبری، از فردا(دوشنبه) دادگاه‌های مفاسد اقتصادی به فعالیت خود ادامه می دهند.
دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه خود به رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد اصلی‌ترین مانع مسیر مبارزه با قاچاق، مسئولان متخلف و اهمال‌کاری هستند که راهی جز برخورد سخت قضایی باقی نگذاشته‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا

والدین برفعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان در سال تحصیلی نظارت بیشتری کنند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: نظارت والدین بر رفتار و فعالیت سایبری فرزندان در سال تحصیلی جدید که قرار است آموزش‌ها به ‌صورت مجازی و آنلاین باشد، یک ضرورت است.
پرسون گزارش می دهد؛

آن سوی تجاوز و زوایای پنهانش

تجاوز جنسی تنها فقط مختص زنان نیست چه بسیار کودکان و چه حیوانات و هر موجود ضعیفی از هر نظر مورد این ظلم قرار می گیرد. بحث اصلی اما پرداختن به ظلم تجاوز و شخص متجاوز نیست بلکه شاید جامعه ای است که بعد از این همه افشاگری چگونه میخواهد دوباره سر بلند باشد و خانواده های که باید دوباره به جامعه اعتماد کنند تا فرزندان خود را راهی بیرون از خانه کنند.