حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

طی هفته‌های اخیر تصاویر و ویدیوهای به ظاهر انگیزشی فراوانی از سهیل سنگرزاده، ورزشکار پیشین رشته پرورش‌اندام در کشورمان در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود؛ آن‌هم توسط مخاطبان پرشماری که به طور قطع از روند دگرگونی زندگی این فرد مطرح اینستاگرامی خبر ندارند.
سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: به دنبال وزش بادشدید در شهر مرند و سقوط درخت بر روی خودروی پراید، زن جوان جان باخت.
5 سارق دستگیر شدند؛

آغاز طرح مقابله با قاپ زن ها

سرهنگ جلیلیان در حاشیه اجرای طرح مقابله با سارقین قاپ زن از دستگیری ۵ نفر سارق خبر داد.
فرمانده انتظامی شهرستان ریگان از دستگیری فردی که در پی تیراندازی در یک جشن عروسی باعث قتل دو کودک 5 و 7 ساله شده بود خبر داد و گفت: عمل نادرست تیراندازی در جشن ها به جز وقوع حوادث اینچنینی و داغدار شدن خانواده ها ثمره دیگری در بر ندارد.
پرسون از طرح ممنوعیت خشونت علیه زنان می گوید؛

انتظار دردناک ثانیه های یک لایحه

لایحه منع خشونت علیه زنان آنقدر که در بین زنان و آسیب شناس محبوب استنوز نتوانسته دل بهارستانی ها به دست آورد و هنوز در پیله خود در انتظار شکوفا شدن ثانیه ها را می شمارد.
همزمان با نزدیک شدن به سال جدید اتفاق افتاد؛

کلاهبرداری به بهانه فروش بلیط و تورهای مسافرتی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با هشدار در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه فروش بلیط و تور های مسافرتی گفت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و تعطیلات سال نو، هم وطنان جهت تهیه بلیط و تورهای گردشگری از طریق فضای مجازی، باید مراقب باشند.
معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه «هر گونه بهره برداری یا انتشار غیر مجاز آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است» ، به متخلفان این حوزه نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.

آن قدر تحت تاثیر حرف های قشنگ و وسوسه های پولدار شدن توسط سرکردگان یک شرکت هرمی فروش کالا قرار گرفته بودم که اصلا به اوضاع و شرایط نامساعد زندگی ام توجهی نکردم. مبلغی را از اطرافیانم قرض گرفتم تا در این شرکت عضو شوم چرا که ...
رئیسی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان زندان‌ها، اصلاح مجرمین را یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه دانست و با بیان اینکه سطح اشتغال در زندان‌های کشور که امروز از 15 درصد به 40 درصد رسیده باید به 80 درصد افزایش پیدا کند، افزود: اشتغال زندانیان در جهت افزایش تولید، ایجاد نشاط و بازاجتماعی کردن آنها بسیار مؤثر است.
دادستان قم بااشاره به اینکه هرفردی که بافعالیت اقتصادی ناسالم سرمایه جذب کند از مصادیق پولشویی است گفت:سه هزار و۲۵۰ نفر با رقمی بالغ بر ۲هزار و سیصد میلیارد ریال از شرکت گوهرناز شکایت کرده اند.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان عنوان کرد:

بازداشت 67 قاچاقچی عمده در کردستان/افزایش 14 درصدی مواد مخدر در استان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: براساس آمار موجود میزان کشفیات مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان کردستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 14 درصدی دارد.

گزارش ها حاکیست در پی بارش های شدید، جاری شدن سیل و رانش زمین در استان جاوه شرقی در اندونزی دست کم دو تن کشته، ۱۴ نفر زخمی و ۱۶ نفر دیگر ناپدید شده اند.
جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی ضمن واکاوی عوامل بروز خودکشی در استان‌های غربی کشور گفت: فقر، بیکاری، افسردگی، ناامیدی و در یک سال اخیر هم بیماری کرونا باعث شده خشونت‌های خانوادگی افزایش یابد به طوری که این خشونت‌ها در بالا رفتن آمار خودکشی در استان‌های غربی و بویژه در بین دختران بروز و نمود نگران کننده ای داشته باشد.