حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

پژوهشگر مسائل حقوقی قوه قضاییه در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

نقطه عطف سند تحول قضایی، مطالبه‌گری است

نکته حائز اهمیت بحث نشر عمومی سند تحول بود و این اتفاق سبب ایجاد نظارت همگانی مردمی و مطالبه‌گری شد که از این طریق تحقق اهداف سند را شاهد خواهیم بود.
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز استقلال برای نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین نعمت است و باید شکرگزار بزرگ باشیم چرا که ایران امروز مستقل‌ترین کشور است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه اگر دولت قصد استنکاف از اجرای قوانین مصوب مجلس را داشت، برای آنها آیین‌نامه نمی‌نوشت، ‌ گفت: دولت به دنبال استنکاف از اجرای قانون نبود.
رییس سازمان بسیج سازندگی از آزادسازی دوهزار و ۷۱۴ زندانی غیرعمد در سومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه خبر داد و گفت: نیاز به نهضتی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد داریم.
در پی انتشار فیلمی از کمپ ترک اعتیادی در قلات شیراز بررسی شد؛

مجوز درمان با آب یخ و شلنگ را از کجا گرفتید؟!

از دیشب کلیپی در فضای مجازی دست به دست می شود که دیدن آن دل هر انسان دغدغه مندی را به درد می آورد، لوکیشن این کلیپ مشخص نیست اما در این فیلم عده ای، با قساوت کامل چند مرد را به داخل استخر یخ زده پرتاب می کنند و در سوی دیگر آنهایی که از استخر یخ زده بیرون آمده اند و از لرز به خود می پیچند با شلنگ به شدت کتک می خورند.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن جیب‌بر حرفه‌ای ایستگاه‌های اتوبوس مرکز شهر خبر داد و گفت: متهم به همراه ۵۰ شاکی روانه دادسرا شد.
معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه ای لوازم داخل خودرو در گشت زنی های انتظامی پلیس آگاهی خبر داد و گفت: متهم به 500 فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) پویش مادر به خانه برمی‌گردد در استان راه‌اندازی شده که در آن با جمع‌آوری کمک‌های مردمی زنان زندانی جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند.
مسافری که هنگام پیاده شدن از واگن مترو به فاصله بین قطار و سکو توجه نکرد لحظات دلهره آور نجات به دست مسافران قطار را تجربه کرد.

روزنامه ال‌موندو:

«ساشا سبحانی» دستگیر شد

یک رسانه اسپانیایی از دستگیری ساشا سبحانی فرزند سفیر اسبق ایران در ونزوئلا خبر داد.
حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: هیچ مصونیتی برای نمایندگان مجلس از حیث ارتکاب جرایم عمومی نسبت به دیگران وجود ندارد و این افراد نیز در صورت ارتکاب جرم مانند سایر شهروندان تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.
در درگیری با قاچاقچیان؛

یک مرزبان در هرمزگان به شهادت رسید

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی هرمزگان از درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در مرزهای آبی شهرستان قشم و شهادت یک مرزبان در این درگیری خبر داد.