۸۳ هزار نیروی پلیس راهور آماده خدمت رسانی در ایام نوروز هستند

رئیس پلیس راهور فراجا از آماده باش بیش از ۸۳ هزار نفر نیروی پلیس راهور در طرح نوروزی خبر داد.
تصویر ۸۳ هزار نیروی پلیس راهور آماده خدمت رسانی در ایام نوروز هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار کمال هادیانفر در حاشیه هفتاد و ششمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در آستانه روزهای پایانی سال هستیم، رفته رفته دستگاه‌هایی که در حوزه ایمنی، بخش ترافیک و حمل و نقل و به خصوص در سفرهای نوروزی باید هماهنگی‌های لازم را داشته باشند، امروز در این نشست حضور پیدا کردند.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: در روز ۲۳ اسفندماه رزمایش مشترک را در تهران با حضور همه دستگاه‌ها خواهیم داشت و همزمان در مراکز استان‌ها، نمایندگان در پلیس راه و راهور رزمایش استانی را برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۳ هزار نفر از مجموعه هشت دستگاه در طول ۲۹۷ هزار کیلومتر را کشور در طرح نوروزی انجام وظیفه خواهند کرد.

هادیانفر با بیان اینکه از ۲۴ اسفند طرح نوروزی آغاز خواهد شد و تا پایان چهاردهم فرودین ۱۴۰۲ انجام وظیفه می‌کنند، گفت: تمامی دستگاه‌ها با حداکثری توان انجام وظیفه خواهند کرد؛ البته ضرورت دارد تا مردم عزیز همانطور که در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به رعایت نکات ایمنی در حوزه ترافیکی و رانندگی اهتمام داشتند، برای ایام نوروز سال ۱۴۰۲ نیز حتماً به ایمنی خودرو و نکات ایمنی توجه کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: دولت سیزدهم در این حوزه وارد شده و امیدوارم بتوانیم آمادگی جدی تری داشته باشیم و مردم به صورت ایمن سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور هشت هزار محور پرتصادف وجود دارد، گفت: از ابتدای سال وزارت راه نقاط حادثه خیزی را برطرف کرده و بر آشکار سازی نقاط پرتصادف تاکید شده که اقدام کنند و تا جای ممکن رفع نقص هندسی را انجام دهند.

هادیانفر در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه صد در صد همکاران در سراسر کشور از دست‌افزار سپهر برای اعمال جریمه استفاده می‌کنند، عنوان کرد: در این دست‌افزار اطلاعاتی در خصوص راننده وجود دارد و در بحث کروک الکترونیک و هوشمند استان قم پایلوت آن را انجام می‌دهد و بنا بر این است که تا قبل از اتمام سال بتوانیم کروکی الکترونیک را با تبلت هایی که در اختیار همکاران قرار می‌دهیم اجرایی کنیم.

منبع: مهر

464790