حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

ششمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت " از کرامت انسانی در اسلام تا حقوق بشر در غرب" از طرف سازمان جوانان حقوق بشر و با مشارکت مرکز علمی فرهنگی محمد مصطفی (ص) اسن یورت و با حضور کوروش مقتدری، وابسته فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول ترکیه برگزار شد.
رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از بازداشت دو شرور خبر داد که برای افزایش فالوورهای خود در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تخریب اموال عمومی می‌کردند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه در سال ۹۹ حوادث و سوانح به طور محسوسی کاهش داشته است، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از یک هزار ۳۱۷ ساعت پرواز در قالب ۲ هزار سورتی توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر انجام شده است.
پس از جنجال‌های فراوان در خصوص فساد اخلاقی وزیر کشور فرانسه، وی برای اولین بار به همراه زنی که مدعی شده بود مورد آزار جنسی این وزیر عالی رتبه فرانسه قرار گرفته بود، در دادگاه پاریس حاضر شد.
دو پسر جوان که در پرونده‌های جداگانه با خواستگاری اینترنتی از دختران و اغفال آن‌ها دست به کلاهبرداری زده بودند، دستگیر شدند.

شوتی سوار پدیده ای تلخ و خطرناک است که چند سالیست جان جوانان بیکار لرستانی را به بازی گرفته است.
امید برک مردی است که به عنوان قاتل سریالی در کرج بازداشت شد این قاتل بی رحم 10 زن را به قتل رسانده بود.

آیین نکوداشت ۱۵۰۰ شهید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ؛

خانواده های شهدا ولی نعمت هستند

سردار رحیمی گفت: خانواده های شهدا ولی نعمت هستند و اولویت اصلی نیروی انتظامی خدمت با خانواده های شهدا می باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: بر اثر انفجار گاز در واحد مسکونی واقع در بلوار رحیمی شهرستان پاکدشت و در پی آن ریزش آوار، دو نفر کشته و ۱۴ تن مصدوم شدند.

سخنگوی آتش نشانی قم گفت: به شهروندان توصیه می شود که در چهارشنبه آخر سال از تردد درون شهری پرهیز کنند و درصورت نیاز به تردد در شهر، پنجره های ماشین را بسته نگه دارند و پنجره های منازل را نیز ببندند تا از آتش سوزی ناشی از پرت کردن مواد منفجره به داخل آن جلوگیری کنند همچنین از پارک کردن ماشین ها در کنار درخت ها و تیرهای برق خودداری کنند و حد الامکان وسیله نقلیه خود را داخل پارکینگ منازل پارک کنند.
رئیس آتش‌نشانی بانه در گفت وگو با پرسون عنوان کرد؛

انفجار کارگاه ساخت مواد محترقه در شهر بانه/ یک کشته و یک مفقودی حاصل انفجار

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بانه گفت: انفجار محل دپو و کارگاه ساخت مواد محترقه در منزلی در شهر بانه یک کشته و یک مفقود برجای گذاشت.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: حدود ۱۵۰۰ زندانی که دوره محکومیت آنها به پایان رسیده اما به دلیل فقر مالی و بدهی‌های خرد همچنان در زندان مانده بودند و نیز زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند حمایت اجتماعی، آزاد شدند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات تامین اجتماعی گفت: از ۲۵ آذر تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری ۶۶ هزار مورد خرید خدمت سربازی داده شده که ۴۴ هزار و ۵۷۸ مورد (۶۸ درصد) به صورت غیرحضوری انجام شده است.
حدود یک ماه پیش گزارش‌هایی مبنی بر دزدیده شدن بار مسافران تاکسی اینترنتی منتشر شد که در نهایت رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی به کاربران سرویس‌ تاکسی‌های اینترنتی هشدار داد که به سرویس حمل مسافر، بار تحویل ندهند.
جوان ۱۸ ساله‌ای است که هنگام سرقت یک دستگاه پراید با شاه کلید دست ساز، توسط نیرو‌های انتظامی دستگیر شد، درباره سرگذشت خود به کارشناس اجتماعی کلانتری توضیحاتی ارائه داد.