دستگیری کلاهبرداران سکه و مأمورنما در اردبیل

با تلاش و همکاری پلیس آگاهی استان اردبیل مأموران قلابی کلاهبردار و توزیع‌کننده سکه‌های تقلبی در اردبیل و پارس‌آباد دستگیر شدند.
تصویر دستگیری کلاهبرداران سکه و مأمورنما در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل عصر پنجشنبه در جریان دستگیری کلاهبرداران در اردبیل اظهار کرد: مأمور قلابی پلیس راهنمایی و رانندگی که از مردم کلاهبرداری می‌کرد، در اردبیل دستگیر شد تا تحویل مقامات قضائی شود.

حسین صبوری تصریح کرد: همکاران ما در پلیس آگاهی در یک عملیات منظم و دقیق با پایش و رصد فرد متخلف که اقدام به پوشیده لباس پلیس راهنمایی و رانندگی کرده بود، موفق شد او را که اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر و روانه زندان کند.

وی شگرد او را جالب توجه خواند و گفت: این پلیس قلابی به محض مشاهده خودروهایی که راننده خانم داشت، سعی می‌کرد آنها را متوقف کرده و با اعلام جرایم سنگین خودرویی آنها از این رانندگان اخاذی کرده و مبالغ هنگفتی را دریافت کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل افزود: این فرد سعی می‌کرد با اعلام جرایم میلیونی خودروی بانوان و ضرورت توقیف آنها اقدام به اخاذی کرده و مبالغ هنگفتی را نیز دریافت کند.

صبوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این مأمور قلابی همچنین از اهالی و کسبه با جلب اعتماد به شکل میلیونی اخاذی کرده بود که در آخرین مورد فرد شاکی ۴۶ میلیون تومان به این فرد پول داده بود.

وی اضافه کرد: پلیس آگاهی با دستگیری این مأمور قلابی از مردم خواست تا در صورت مشاهده چنین افراد متقلب حتماً درخواست کارت شناسایی کرده و در صورتی که به او مشکوک شدند، به پلیس آگاهی با شماره ۱۱۰ اطلاع دهند.

صبوری بیان کرد: در پارس‌آباد نیز فردی با سوءاستفاده از بازاریان سعی می‌کرد تا توزیع سکه‌های جعلی و تقلبی طلا را انجام دهد که در این ارتباط پلیس آگاهی وارد میدان شده و با رصد و پایش دقیق ۲ نفر متهم را دستگیر کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از متهمان ۶۷ قطعه سکه طلای تقلبی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کشف شد و افراد دستگیر شده نیز روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد دستگیری کلاهبرداران و استفاده آنها با عناوین و القاب مختلف بودیم که بهتر است هموطنان مراقبت بیشتری را داشته و به چنین افراد کلاهبردار اطمینان نکنند.

منبع: مهر

478453