آزادی۶ محکوم متهم به قصاص در تهران

هشتمین مراسم آزادی گروهی ۶ محکوم به قصاص امروز سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.
تصویر آزادی۶ محکوم متهم به قصاص در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، هشتمین مراسم آزادی گروهی ۶ محکوم به قصاص امروز سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ با حضور علی صالحی دادستان تهران، محمد شهریاری معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، خیرین، صلح‌یاران، مددکاران زندان، اولیای دم، محکومان و خانوده‌های آن‌ها برگزار شد.

علی صالحی، دادستان تهران در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم حقی را برای اولیای دم و صاحبان قصاص فراهم کرده، اما گذشت و عفو را اصلح شمرده است و از خانواده‌های اولیای دم تشکر می‌کنم که با کرامت و رحمانیت خود به فرمان خدای متعال لبیک گفته و در ایامی که متعلق به امام حسین (ع) است با خدای خود معامله کردند و اعلام گذشت نمودند.

وی افزود: امروز با تلاش و همت همکاران دادسرای جنایی تهران، اجرای احکام، مددکاران زندان، خیرین، صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف شاهد این بودیم که ۶ نفر از محکومان به قصاص به زندگی بازگشتند.

دادستان تهران گفت: در سال گذشته ۴۸ نفر و در سال جاری تاکنون ۱۶ نفر از قصاص رهایی یافته و در حال حاضر ۲۲ نفر محکوم به قصاص در زندان هستند که با کمک ۱۰ میلیارد تومانی می‌توانند از قصاص رهایی پیدا کنند و امیدوارم با کمک خیرین زمینه آزادی این افراد نیز فراهم شود.

صالحی بیان کرد: در واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران، حساب‌های سپرده دادگستری، دادسرای تهران، خیریه‌های سطح کشور و غیره زمینه کمک مردم به زندانیان فراهم شده است.

وی خطاب به محکومان قصاص حاضر در جلسه عنوان کرد: در این ایام که متبرک به نام امام حسین (ع) است مورد بخشش اولیای دم قرار گرفته‌اید، با خدای خود عهد ببندید که مسیر خود را حسینی قرار دهید و توجه داشته باشید که از باقی مانده عمر خود استفاده بهینه کرده و اشتباهات خود را جبران کنید.

گفتنی است که در هشتمین جلسه آزادسازی گروهی محکومان به قصاص امروز ۵ محکوم مرد و یک محکوم زن حضور داشتند که با گذشت اولیای دم، تلاش مسؤولان قضایی و خیرین از قصاص رهایی یافتند.

منبع: فارس

504767