اعلام محدودیت‌های ترافیکی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در تعطیلات پیش‌رو به دلیل افزایش حجم تردد در محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و برعکس، محدودیت تردد در این محورها اعمال می‌شود.
تصویر اعلام محدودیت‌های ترافیکی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش سایت خبری پرسون، منصور فخاران افزود: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه (چهارم مرداد۱۴۰۲) تا ساعت ۶ صبح شنبه (هفتم مرداد ۱۴۰۲) از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهدو برعکس ممنوع است.

وی بیان‌ کرد: تردد انواع وسایل نقلیه سواری از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز در محور کندوان از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است، همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ روز چهارشنبه در محور کندوان از ابتدای تونل کندوان به‌سمت مرزن‌آباد یک‌طرفه خواهد بود.

فخاران گفت: تردد در محور کندوان در صورت پرحجم بودن ترافیک از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای جمعه (۶ مرداد) و شنبه (هفتم مرداد) از کرج و ابتدای آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع است، همچنین در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد در آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن‌آباد از ساعت ۱۵ تا ۲۴ روز جمعه و شنبه از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران یک‌طرفه خواهد بود.

وی ادامه‌داد: در صورت سنگین بودن بار ترافیکی در محور هراز، از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه از شمال به جنوب به صورت مقطعی یک‌طرفه خواهد بود.

این مسئول درباره ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه سنگین در محور کندوان و هراز گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای حاملان مواد سوختی یا فاسد شدنی) از روز چهارشنبه تا شنبه در محور کندوان از محور کرج- چالوس و برعکس ممنوع است. همچنین تردد همه تریلرها از چهارشنبه تا شنبه در محور هراز ممنوع است.

وی اضافه‌کرد: تردد همه کامیون‌ها، کامیونت‌ها (به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی) در محور هراز از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه و از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ممنوع است.

اجرای محدودیت‌ها منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی پلیس‌راه، اجرای محدودیت‌ها کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود.

منبع: ایرنا

504825