حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس‌جمهور منتخب بر لزوم همکاری سازمان تعزیرات با دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: سازمان تعزیرات در این صورت نقش موثرتری در تنظیم بازار و برقراری ثبات و آرامش در معیشت مردم ایفا می‌کند.
عضو کانون دادگستری استان تهران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افزایش اعتماد عمومی، هدف راه‌اندازی سامانه‌های برخط قوه قضائیه

یکی از مواردی که مردم نسبت به آن گله‌مند هستند هزینه‌های دادرسی است، هوشمندسازی قوه قضائیه هزینه‌های ریالی و اجتماعی دادرسی را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین امکان پایش و نظارت مؤثر و مستند بر اساس افراد و اجزا و زیر‌سیستم‌های ابر سامانه قوه قضایی را توسط مسئولان عالی قوه فراهم می‌کند.
یکی از مأموران پلیس تهران که با در دست داشتن حکم قضایی قصد بازداشت مردی متهم را داشت، به اتهام قتل وی پای میز محاکمه ایستاد.
یک عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: مهم‌تر از هر چیز قدر، شأن و منزلت دستگاه قضاست که مورد توجه گفتار ماست. نگاه ما به قدر قوه قضا در این روزهای جمهوری اسلامی، نگاهی نگران و افسرده است.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور:

تعطیلی مراکز تعویض پلاک/شهروندان نگران اعتبارنامه‌های خود نباشند

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور گفت: فعالیت همه مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک تعطیل است اما مراکز شماره‌گذاری خاوران و میثم در شهر تهران به صورت اینترنتی و آزمایشی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.


سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با ارائه توضیحاتی در مورد فیلم منتشر شده در مورد برخورد نیروی انتظامی با یک جانباز گفت: هیچ مقام یا مأموری حق برخورد نامناسب و به دور از اخلاق با عزیزان جامعه ایثارگری را ندارد.

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: قوه قضاییه با قدرت در مسیر تحول حرکت می‌کند و یکی از مهمترین ارکان این تحول استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همه بخش‌ها و دستگاه‌های کشور در جهت رسیدگی به امور مردم است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف ۱۹۷ هزار قلم انواع داروی قاچاق خبر داد و گفت: این دارو‌ها از داخل یک دستگاه خودروی سواری سمند کشف شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه سقز گفت: ۲ نفر چوپان که در حال چرای دام بودند به‌ علت انفجار گلوله جنگی در نقطه صفر مرزی سقز(مرز سیف روستای بسطام) جان خود را از دست دادند.

با وجود حمله اوباش، با کمک اهالی محله، صدمه‌ای به ماموران اورژانس وارد نشد، ولی با شمشیر و سلاح‌های سرد به جان آمبولانس افتاده و صدمات زیادی به شیشه‌های اطراف و بدنه آمبولانس وارد کردند.
در دیواندره رخ داد؛

له شدن پسر ۱۳ ساله زیر تراکتور

رییس پلیس راه دیواندره گفت: واژگونی یک دستگاه تراکتور در روستای سرقلعه از توابع این شهرستان باعث مرگ نوجوان ۱۳ ساله راننده این وسیله نقلیه کشاورزی شد.