رئیس پلیس تهران: ساختمان‌های ناایمن خلازیر در زمان اغتشاشات ساخته شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ساختمان‌های نا ایمن محدوده خلازیر گفت: تمام این ساختمان‌های غیرمجاز در طول زمانی ساخته شد که شهر تهران درگیر اغتشاشات بود و بعد از آن، فرآیند احداث این بناها متوقف شد.
تصویر رئیس پلیس تهران: ساختمان‌های ناایمن خلازیر در زمان اغتشاشات ساخته شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار عباسعلی محمدیان در مراسم تشییع پیکر دو شهید پلیس پایتخت که در جریان تخریب دو ساختمان غیراصولی از سوی شهرداری در زیرآوار مانده و جان خود را از دست داده بودند، گفت: دو شهید بزرگوار ما یعنی شهیدان سلیمان‌آبادی و اسماعیلی با شهادتشان و به بهای جان از ساخت خانه‌های عنکبوتی و ناایمن در تهران جلوگیری کردند، این خانه‌ها هیچ‌گونه استحکامی نداشته و اگر ساخته می‌شدند و مردم در آن ساکن می‌شدند، می‌توانست باعث مرگ هزاران نفر شود.

وی با بیان اینکه دو شهید پلیس تهران جان خود را فدا کرده و از وقوع حوادث احتمالی بعدی جلوگیری کردند، گفت: معلوم نبود که اگر این ساختمان‌ها به طورکامل ساخته شده و مردم نیز در آن ساکن می‌شدند چه حوادث ناگواری رخ می‌داد. من شهادت این عزیزان را به خانواده‌های آنان، همکاران خودم در پلیس پایتخت و مردمی که به دنبال اجرای قانون هستند، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. این دو عزیز به همراه سایر نیروهای شهرداری تهران و پلیس پایتخت برای اجرای حکم تخریب ساختمان‌های غیراستاندارد به منطقه ۱۹ اعزام شده بودند و مشغول تخلیه افرادی بودند که در محل حضور داشتند، اما با یک ضربه کوچک به یکی از این ساختمان‌های فاقد استحکام وارد شد، به یک‌باره پنج ساختمان اطراف آن نیز فرو ریختند و همکارانی که مشغول پاکسازی محل بودند، زیر آوار گرفتار شدند و جان خود را تقدیم کردند.

محمدیان همچنین با بیان اینکه علاوه بر دو مامور پلیس، دو نفر از پرسنل شهرداری و یک نفر از شهروندان نیز جان خود را در این حادثه از دست دادند، گفت: به خانواده تمام این عزیزان نیز صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس پلیس پایتخت همچنین در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران درباره اینکه چرا از ابتدا از ساخت این سازه‌های غیرمجاز در محله خلازیل جلوگیری نشد تا چنین حادثه تلخی رخ ندهد، گفت: افراد به صورت غیرقانونی چند ماه مشغول ساخت این بناها بودند، ساخت این بناها در زمانی بود که ناامنی در شهر ایجاد شد و دشمن و ضدانقلاب اغتشاشاتی را در کشور ایجاد کردند، در این شرایط نیروهایی که باید برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز عمل می‌کردند، صرف مقابله با اغتشاشات شدند. تمام این ساختمان‌های غیرمجاز در طول زمانی ساخته شد که شهر تهران درگیر اغتشاشات بود و بعد از آن، فرآیند احداث این بناها متوقف شد.

وی درپاسخ به پرسشی درباره این که آیا قصوری در فرآیند تخریب ساختمان‌های ناایمن محله خلازیل وجود داشته یا خیر نیز گفت: این مساله باید توسط کارشناسان بررسی شود و مراحل بررسی کارشناسی تشخیص علت وقوع این حادثه در دست انجام است.

در مراسم صبح امروز، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا، سردار سعید محمد، مشاور رئیس بنیاد مستضعفان، مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران و جمع دیگری از فرماندهان و پرسنل پلیس و شهرداری تهران در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حضور داشتند.

منبع: ایسنا

506384