حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

با کشف جسد وکیل 39 ساله، بلافاصله موضوع به بازپرس محمود عارفی راد و تیم جنایی اعلام شد و دقایقی بعد، تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.
شب گذشته دو موتور سوار با حمله به هادی رضازاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن ضرب و شتم این فعال دانشجویی، تلفن همراه وی را هم به سرقت بردند، برخی معتقدند این حمله به دلیل نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی درباره انحصار پزشکی بوده است.
با اشاره به حکم سارق بادام هندی و حکم اختلاسگران؛

هر دو دزدند، اما این کجا و آن کجا!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حکم دادگاهی برای سارق بادام هندی انتقاد کرد وگفت: شمشیر قوه قضاییه برای ضعفا و پابرهنگان بسیار تند، برنده ‌و قاطع است اما در برابر گردن کلفتان مفت خور و گستاخ، حتی نای بیرون آمدن از غلاف را ندارد.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس اصلاح کرده و قانون در این زمینه سختگیرانه تر خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای همچنین با بیان این که دستگاه قضایی باید ملجاء و پناه همه آحاد جامعه باشد، افزود: ممکن است فردی شرور یا مجرم باشد ولی اگر برای تظلم خواهی و احقاق حقی به قوه قضائیه مراجعه کرد، نباید او را به صرف این که مجرم است نادیده بگیریم.
با گذشت 10 سال از قتل مرد ایرانی در تفلیس، هرمز که در این مدت در زندان بود پس از استرداد به ایران با توجه به داشتن دستور قضایی برای دستگیری وی توسط کارآگاهان پلیس بین‌الملل ناجا بازداشت و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داده شد.
جامعه در آخرین هفته مهرماه؛

در انتظار عدالت!

آخرین هفته مهر ماه را طوری پشت سر گذاشتیم که آرمان عبدالعالی در انتظار اجرایی شدن حکم اعدامش در راهروهای زندان رفت و آمد می کند تا شاید بخششی هدیه آورده شود و از سوی دیگر دادگاه ولی الله سیف و همدستانش برگزار شده است.
سه بار خداحافظی کرده؛ آن هم در عرض 10 روز. وداع تلخی با خانواده‌اش داشته؛ هربار با گریه و اشک و چشمانی وحشت‌زده پدر و مادرش را در آغوش گرفته و خود را برای تراژدی بزرگ زندگی‌اش آماده کرده است، اما هربار به سلولش در زندان برگشته است.
توسط معاون جدید اجتماعی قوه قضاییه انجام شد؛

بازدید از بخش های مختلف این معاونت در نخستین ساعات کاری

اصغر جهانگیر معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، پس از مراسم معارفه در اولین ساعات کاری خود ضمن بازدید از بخشهای مختلف این معاونت با کارکنان به گقتگو پرداخت.
تصویر «مهدی اخوان» متهم به ادعای اعتبار و نفوذ نزد ماموران دولتی و قضایی و جعل اسناد رسمی و کلاهبرداری جهت اعلام شکایت شکات احتمالی منتشر شد.