حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

دادستان عمومی و انقلاب قم، از رسیدگی به یک پرونده کلاهبرداری و حیف و میل اموال به میزان تقریبی ۳۰ میلیارد تومان از بیش از ۴۰ نفر در حوزه سرمایه گذاری تولید و تجارت طلا خبر داد.
سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی گفت: در ماه‌های اخیر شاهد دریافت گزارش‌های قابل‌توجهی از هم‌وطنان به خاطر سوءاستفاده افراد سودجو و کلاهبرداری‌های صورت گرفته از طریق پیامک هستیم که عنوان سامانه ثنا به‌ دفعات در آن‌ها دیده می‌شود.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعد از 10 سال در زمان عمر با برکت حضرت امام مورد بازنگری قرار گرفت و طی آن یکسری اصلاحاتی در قانون اساسی به وجود آمد. امری که نشان می‌داد در مقام اجرا، آن قانون اساسی کشور را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کرد.
در برخی از شرایط، وقتی زن مهریه‌اش را مطالبه کرده و مرد ملزم به پرداخت آن می‌شود، قانون مهریه را نصف می‌کند.
زمان زیادی از حادثه کشته شدن غزل حیدرنوا نمی‌گذرد اما کاربران فضای مجازی احتمالات و دلایل مختلفی را برای این حادثه تلخ مطرح کردند؛ در مصاحبه با پدر وی ابعاد تازه ای از این ماجرا آشکار شده است.
در سال ١٤٠٠ یکی از پژوهشگران حوزه آسیب‌های اجتماعی از کاهش سن سرقت در کشور خبر می‌دهد. به گفته محمدرضا محبوب‌فر سن سرقت به ٦ تا ٧سال رسیده است. «بسیاری از این کودکان به خانواده‌هایی تعلق دارند که از نظر مالی شرایط مناسبی ندارند، بنابراین، این کودکان روانه خیابان می‌شوند برای سرقت.»
براثر وقوع یک حادثه رانندگی در محور داراب به بندرعباس، ۵ نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف مساحتی بالغ بر ۱۰ کیلومتر از سواحل جزیره قشم و تخریب دیوار ویلاهای نهاد ریاست جمهوری برای حفظ حریم ۶۰ متری دریا با هماهنگی دولت خبر داد.
چند روز پس از این جنایت مادر قاتل ناگفته‌هایی از زندگی پسر و عروسش را برای نخستین مرتبه بازگو می‌کند. او مدعی است که پسرش به‌خاطر حرف مردم دست به جنایت زده است.
حادثه قتل خانوادگی اخیر در اهواز و انتشار فیلم آن امنیت روانی جامعه را نشانه گرفت و در گفت‌وگو با خانواده قاتل ابعاد تازه‌ای از ماجرا بیان می‌شود.
یکی از مهم‌ترین دلایل تکرار قتل‌های ناموسی، خلاهای قانونی در این رابطه است. حال آن که در موارد متعدد دیگر فراتر از شرع و بر اساس نظریۀ مصلحت، عمل می‌شود و در این فقره هم چون یک شهروند را کشته حکومت می‌تواند ورود کند و به خانواده و قبیله بسنده نشود.
این حادثه روز پنجشنبه گذشته در محور قدیم ساوه - تفرش واقع در استان قم اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که یک خودروی سمند که ۴ سرنشین داشت و راننده‌اش پسری ۱۱ ساله بود با یک دستگاه خودروی پژو پرشیا به‌شدت تصادف کرد.