حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

انتشــار گسترده فیلمی از بریده شدن ســر زن 17 ساله‌ای در اهواز، خیلی از افـراد اهل سینما را به یاد سکانسی از فیلــم هالیوودی «احضار 3» انداخت، اما با این تفاوت که نه از طلسم و جادو خبری بود و نه از افکت‌های سینمایی، بلکه آنچه که به وضوح مشاهده می‌شد، خونسردی و خنـــده‌های قاتلـی که سر بریده شده همسـرش را در محله‌ می‌چرخاند و در دست دیگرش چاقوی سلاخی و خونی قـــرار داشت. حتی فیلمنامه‌نویسان ژانــرهای وحشـت نیز نمی‌توانند اینگونه صحنه‌هایی را خلق کنند.
در حالی ساترا، برای جلوگیری از آسیب به سلامت روانی جامعه، انتشار تصاویر از وقایع خشونت‌آمیز را در فضای مجازی و پلتفرم‌های اینترنتی، ممنوع کرده که باید دید علت اصلی این اتفاق ها چیست تا بتوان جلوی آسیب های بیشتر را گرفت.
درباره شهادت سروان رنجبر و علت عدم استفاده او از سلاح علیه فرد حمله‌کننده دیروز نوشتم، ولی امروز می‌خواهم به جوانب دیگر این ماجرا اشاره کنم. کسانی که فیلم این حمله ناگوار را دیده‌اند، طبعا این پرسش برای‌شان پیش می‌آید که فرد حمله‌کننده چرا تسلیم نمی‌شود؟ یا اصلا چرا فرار نمی‌کند؟ چرا هیچ ترسی از شلیک گلوله علیه خود ندارد؟ و از این مهم‌تر چرا اقدام به قتل می‌کند؟ آیا نمی‌دانست که کشتن پلیس چه عوارضی دارد؟ و پلیس حتما او را دستگیر خواهد کرد؟ پاسخ به این پرسش‌ها کلیدی است و ما را به فهم واقعیت جامعه خود آگاه‌تر می‌کند.
سرهنگ حیدر احمد یوسفی از وقوع قتل یک جوان ۳۳ ساله به واسطه شوخی با اسلحه در این شهرستان خبر دادو گفت: با تلاش ماموران پلیس اگاهی قاتل فراری کمتر از ۴ ساعت دستگیر شد.
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: کشتی تانکر گلدن تری (Golden Tree) تحت پرچم کشور پاناما و مالکیت کشور چین، بعد از ظهر ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ در ۳۰ مایلی جنوب بندر دیر دچار آتش‌سوزی در موتورخانه شد و ضمن اعلام اضطرار از نزدیک‌ترین مرکز هماهنگی نجات دریایی، درخواست کمک کرد.
گفته شده علت توقیف رکنا، انتشار فیلم بریدن سر زن ۱۷ساله در خوزستان میباشد.
مدتهاست که به علت آمار بالای تصادفات در مسیر جاده قدیم ساوه به همدان، این محور در بین مردم و محافل رسانه‌ای شهرستان به "جاده مرگ" معروف شده و رتبه اول سوانح ترافیکی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
پدر یا همسر باید به گونه‌ای رفتار کند که وقتی دختر یا همسر از همه جا برید و تنها میان دنیا ماند، به سمت او بیاید و آغوشش را امن‌ترین جای دنیا بداند.
مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: حجت‌الاسلام حسین حاجی لری امام جمعه تفرش عزل و در چند روز آینده امام جمعه جدید این شهرستان معرفی می‌شود.
سه فاجعه تلخ ناگوار و بهت آور در سه نقطه جغرافیایی ایران بار دیگر همه توجهات را به خود جلب کرد.
رایان ۵ ساله روز سه‌شنبه هفته گذشته، کمی دور از خانه‌اش در روستایی در مراکش به درون چاهی ۳۲ متری افتاد.
شهادت سروان علی‌اکبر رنجبر از چند جهت تاسف‌آور بود و به همین علت بازتاب گسترده‌ای داشت. علت اصلی نیز فیلمی بود که از حادثه گرفته شده بود و مردم به وضوح می‌دیدند که چگونه پلیس مسلح است ولی شلیک نمی‌کند و این را جنایتکار مقابل او به خوبی می‌دانست.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: ماموران کلانتری ۱۸ شاهین ویلا در حین گشت زنی به سرنشینان یک دستگاه خودروی آردی مشکوک و ضمن دستگیری دو سارق مامورنما، در بازرسی از خودرو آنها تعدادی البسه و تجهیزات نظامی قلابی کشف کردند.
روزی که برادرم پیشنهاد سرقت از منازل را مطرح کرد، خیلی ترسیدم، اما وقتی برای اولین بار سهم مرا از پول‌های فروش لوازم سرقتی پرداخت کرد دیگر وسوسه شدم.
درگیری شبانه دو مأمور پلیس با مرد شرور در شامگاه چهارشنبه در استان فارس فرجامی جز شهادت سرهنگ و زخمی شدن سرباز به همراه نداشت. هرچند مرد شرور پس از حادثه از محل متواری شد، اما بازداشت وی تا ظهر روز جمعه بیشتر طول نکشید.