حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

پرسون گزارش می دهد؛

موانع ازدواج در قانون کدام است؟

ازدواج افراد با یکدیگر در شرایطی توسط قانون منع شده و برای زن و مرد در صورت اطلاع از قانون و سرپیچی از آن مجازات در نظر گرفته شده است.
رئیس قوه قضائیه ضمن مخالفت با بازداشت افراد قبل از تکمیل تحقیقات مقدماتی، خواستار ممانعت از بازداشت‌های غیرضروری افراد شده است. رئیس دستگاه قضا گفته است: اقدامات مربوط به جمع‌آوری اسناد و مدارک و استعلامات، حتما باید قبل از بازداشت فرد انجام شود و نباید بعد از اجرای قرار بازداشت، تازه به سراغ جمع‌آوری اسناد و مدارک رفت.
وضعیت عجیبی داریم، هر اتفاق ناگواری که رخ می‌دهد، آن را نقد می‌کنند، ولی کسی به موارد نقد گوش نمی‌دهد یا پاسخ نمی‌دهد. باید منتظر بود که دو باره شاهد اتفاق دیگری باشیم و روز از نو، روزی از نو. اگر واکنشی هم نشان داده شود بسیار گزینشی است. در هفته گذشته دو قتل دلخراش رخ داد که بازتاب فراوانی داشت.
سارق سابقه دار یک هفته پس از آزادی از زندان با ترفند تازه‌ای سرقت هایش را از سر گرفت. او که دو عصا داشت وانمود می کرد معلول است اما در همین شرایط شیشه خودروها را می‌شکست و اموال با ارزش داخل آنها را سرقت می کرد.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اعلام کرد که از چند ماه قبل پرونده‌هایی در مراکز انتظامی تشکیل شده بود که محتویات آن‌ها نشان می‌داد، گروه مخوفی از تبهکاران نقابدار پل‌های هوایی را ناامن کرده اند و از عابران پیاده روی آسمان شهر با تهدید قمه زورگیری می کردند، اعضای این گروه نقابدار دستگیر شدند.
رییس کل دادگستری استان قزوین:

میانجی گران دستگاه قضایی را یاری کنند

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: میانجیگری شیوه ای نوین برای حل و فصل اختلافات طرفین دعاوی است بنابراین باید از ظرفیت میانجی گران در حل مشکلات مردم استفاده شود.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: در حادثه خروج قطار تهران ـ ارومیه که صبح امروز روی داد، هیچ مسافری دچار مشکل نشده است.