ماجرای یک استعفا

یک سال بعد از باز شدن پرونده پسران معاون اول قوه قضاییه، وی استفعا داد و تا شائبه دخالت در این پرونده ایجاد نشود.
تصویر ماجرای یک استعفا

به گزارش سایت خبری پرسون، «محمد مصدق کهنمویی، معاون اول این قوه از سمت خود استعفا داده و این استعفا با موافقت غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه همراه شده است». این را باید مهم‌ترین خبر دیروز دانست چرا که این استفعا در پی بازداشت و محاکمه فرزندانش به جرم فساد صورت گرفت.

معاون اول قوه قضاییه در حالی که - به گفته خبرگزاری‌ها و آنطور که خود در نامه استعفا نوشته - از ابتدای بازداشت فرزندانش با هیچ مقام قضایی مرتبط با پرونده دیداری نداشته؛ دیروز و پس از ۱۷۰ روز از آغاز رسیدگی به این پرونده از سمت خود استعفا داد.

محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه نیز در پاسخ به استعفای او نوشت: «اگر چه حضور شما در این منصب در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تاثیری نداشته و نخواهد داشت اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید، استعفای شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد.»

این استعفا با هدف «جلوگیری از ایجاد هر گونه شائبه اعمال نفوذ یا تاثیرگذاری در پرونده مطروحه و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده معاندان و بدخواهان» انجام گرفته است.

گویا پسران محمد مصدق کهنمویی با گروهی از مفسدان اقتصادی که پرونده‌ آن‌ها زیر دست پدرشان در قوه قضاییه بود، وارد تعامل شده بودند. به گفته نماینده دادستان در این پرونده سو استفاده فرزندان معاون اول قوه قضائیه از نام پدرشان واضح است.

پرونده پسران مصدق در دست بررسی است و قوه قضاییه قطعا با جدیت و بدون اثرپذیری از عوامل بیرونی به محاکمه آنها ادامه خواهد داد. استعفای معاون اول نیز به باور تحلیلگران نشانه‌ای از جدیت دستگاه در مبارزه با فساد است. از همین رو استعفای مهاون اول قوه قضاییه با واکنش‌هایی نیز همراه بود. مثلا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس در این باره گفت: استعفا دیر‌هنگام بود اما به جا و درست بود.

به گفته وی، ایشان برای جلوگیری از شائبه استعفا دادند. البته بیش از یک سال از طرح فساد فرزندان معاون اول قوه قضائیه می‌گذرد.

منبع: نامه نیوز

614092