حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، به صحبت‌های سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره تشکیل پرونده برای فرزندان بی‌حجاب مسئولان در خارج از کشور اشاره می‌کند و درباره شرح حقوقی چنین اقدامی می‌گوید: طبق قانون مجازات اسلامی، هر ایرانی در هرجای دنیا که مرتکب جرم شود، دادگاه‌های ایران ذیل ۵ قانون مجازات اسلامی، می‌توانند با او برخورد کنند و در قانون هم قید شده هر شخص ایرانی یا غیرایرانی خارج از قلمرو ایران مرتکب یکی از جرائم زیر یا جرائم معین در قوانین خاص شود، طبق قوانین جمهوری اسلامی محاکمه و مجازات می‌شود. بعد هم به یک‌سری از جرائم خاص اشاره کرده؛ ولی هر ایرانی در هرجای دنیا مرتکب عملی شود که در ایران جرم است، دادگاه‌های جمهوری اسلامی صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارند.
محیا واحدی، فعال حقوق کودکان و عضو هیات مدیره «جمعیت امام علی» دستگیر شد.
معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، گفت: در طرح جدیدی که طی سه هفته گذشته اجرایی کرده‌ایم به شکل مکانیزه و با استفاده از دوربین‌ها، تخلفات احصا می‌شود و اگر کسی پوشش پلاک را انجام داده باشد با سامانه‌های پلیس قابل شناسایی،‌ اعمال قانون و جریمه است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از اتصال میز خدمت الکترونیک این سازمان به درگاه خدمات الکترونیکی دولت خبر داد.سازمان تعزیرات به دولت من پیوست

سجاد پیرفلک، عموی کیان و برادر میثم گفت: در تهران که بودیم درخواستی از دولت برای کمک نکردیم و دولت هم اشتیاقی نشان نداد. نه ما درخواستی دادیم و نه آنها اقدامی کردند، در ایذه که بودیم، از طرف‌ بنیاد آمدند ولی ما رد کردیم و هرگونه کمکی از طرف دولت را منوط به شناسایی قاتل کیان کردیم.
فیلم ها و عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد در محل سقوط،‌ دود و آتش دیده می شود و ساکنان محلی تلاش دارند آتش را خاموش کنند.
به راننده گفتم شما از اول اشتباه کردید که آنان را در حالی که بدحجاب و یا کشف حجاب کرده بودند در ایستگاه سوار کردید و پس از رقاصی و فحاشی به آنان اعتراضی هم نکردید و الان هم پس از افتادن من کف اتوبوس هم اعتراض نکردید؟، راننده گفت «به من ربطی ندارد» و من به راننده گفتم «شاید نتوانم آن دختران را پیدا کنم، چون نمی‌شناسم، ولی شما را می‌شناسم و شماره اتوبوس شما را می‌نویسم و شکایت می‌کنم، مطمئن باش جریمه می‌شوی». راننده گفت «هر کاری می‌خواهی بکن».
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت:خوشبختانه این حادثه مصدوم بدحال نداشت و اقدامات درمانی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی برای ۱۵ مصدوم که دچار تروما (ضربه) شده بودند، انجام شد.