حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

حدود ساعت ۹ صبح امروز یک خانم ۶۰ سال به بالا در منطقه ای که کمتر منزل مسکونی وجود داشته مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفت.
دو شرور ورامینی که با نوچه‌هایشان خون به پا کرده و مردی را کشته و گوش‌اش را بریده‌اند به قصاص و زندان محکوم شدند.
سازمان تعزیرات حکومتی در سه ماهه دوم سال جاری موفق به کسب عنوان بهترین عملکرد از نظر پیشرفت سامانه‌های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بررسی‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است.
رئیس گروه بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی گفت: مومیایی کردن اجساد در ایران ممنوع است و این کار تنها برای اتباع خارجی و اجسادی که نیاز به انتقال به سایر کشورها داشته باشند، در پزشکی قانونی انجام می‌گیرد.
کارتن‌خواب‌ها و معتاد‌هایی که جایی برای ماندن ندارند از گورستان رانده شده و به کانال آب پناه برده‌اند. نبودشان در گورستان و در جوار همسایگانی بی‌آزار که در خواب ابدی هستند، امنیتی برای رفت و آمد مردم به گورستان به وجود آورده، امنیتی به قیمت شاید گزاف.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، به صحبت‌های سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره تشکیل پرونده برای فرزندان بی‌حجاب مسئولان در خارج از کشور اشاره می‌کند و درباره شرح حقوقی چنین اقدامی می‌گوید: طبق قانون مجازات اسلامی، هر ایرانی در هرجای دنیا که مرتکب جرم شود، دادگاه‌های ایران ذیل ۵ قانون مجازات اسلامی، می‌توانند با او برخورد کنند و در قانون هم قید شده هر شخص ایرانی یا غیرایرانی خارج از قلمرو ایران مرتکب یکی از جرائم زیر یا جرائم معین در قوانین خاص شود، طبق قوانین جمهوری اسلامی محاکمه و مجازات می‌شود. بعد هم به یک‌سری از جرائم خاص اشاره کرده؛ ولی هر ایرانی در هرجای دنیا مرتکب عملی شود که در ایران جرم است، دادگاه‌های جمهوری اسلامی صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارند.