حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

در هفدهمین سفر رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای فردا دوشنبه 8 اسفند ماه در راستای بررسی مشکلات قضائی استان مرکزی و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات به این استان سفر خواهد کرد.
تیم جنایی با "ساق پای یک انسان" رو‌به‌رو شدند که به طرز ماهرانه‌ای بریده شده بود! همچنین متخصصان پزشکی قانونی در بررسی‌های اولیه تشخیص دادند، پای کشف شده متعلق به یک مرد است.
سامه نجف‌آبادی گفت: برای ما سوال است که روی چه حسابی در مدارس این اتفاقات رخ می‌دهد؟ من نمی‌دانم یعنی ارگان‌های اطلاعاتی ما نمی‌توانند تمام مدارک، قرائن و آنچه به جا مانده را بررسی کنند و به عامل برسند؟ وزیر اطلاعات وارد این پرونده شده ولی متاسفانه گزارشی به مجلس داده نشده است.
باز هم داستان حریق یک ساختمان و شهادت آتش نشان و عزادار شدن خانواده ای در آستانه سال نو، باز هم داستان بی پایان ساختمان‌های ناایمن تهران! این داستان ها کی به پایان می رسد مقصران حریق ساختمان ۱۵۳ باید تحت پیگرد و پیگیری قضائی قرار بگیرند تا به این داستان ها پایان داده شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران؛

برای ساختمان خیابان بهار حکم قضایی صادر شده بود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به آتش سوزی ساختمان 153 خیابان بهار و عدم رعایت نکات ایمنی در این ساختمان گفت: برای این ساختمان در دی ماه سال قبل حکم قضائی صادر و هفته قبل حکم جلب برای مالک صادر شده بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، بر تشدید نظارت های پلیس راهور از مراکز تعویض پلاک در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت: بیش از ۷.۵ میلیون نوبت اینترنتی برای نقل و انتقال وسایل نقلیه از ابتدای سال تا کنون انجام شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: در 9 ماهه ابتدای سال جاری میزان پرونده های قضایی در حوزه سرقت در شهر تهران ۲۸ درصد کاهش یافته است.
این روزها با توجه به گسترش تکنولوژی ارتباطات و تولد پدیده‌ای به نام فضای مجازی، حضور فیزیکی در بسیاری از اماکن مختلف می‌تواند حذف و بازدیدها از طرق مختلف ارتباطی و تقریباً بی‌هزینه انجام شود.
آنچه مسمومیت‌های مدارس قم را متفاوت از موارد دیگر می‌کند، تعدد و استمرار زنجیره‌ای مسمومیت در مدارس دخترانه بوده است که آخرین مورد آن روز چهارشنبه سوم اسفند با مسمومیت ۱۵ دانش‌آموز دختر رخ داد.