حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۷ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار که با عربده‌کشی و قدرت‌نمایی و قطع عضو یک شهروند باعث رعب و وحشت شهروندان شده بودند و همچنین عامل درگیری مسلحانه در نیاوران خبر داد.
مسئولان دادگاه شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری درباره دادگاه شکایت آمنه سادات ذبیح پور:

سپیده قلیان حاضر به رعایت حجاب نشد و جلسه دادگاه لغو شد

مسئولان دادگاه شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع شهید کچوئی که با شکایت آمنه سادات ذبیح پور از سپیده قلیان به اتهام نشر اکاذیب قرار بود امروز برگزار شود، در این باره اعلام کردند: علیرغم حضور ریاست دادگاه و نماینده دادستان و نماینده شاکی وانتظار کافی و طولانی مدت توسط دادگاه و نظر به اینکه متهمه سپیده قلیان با عنایت به توصیه های فراوان حاضر به رعایت حجاب و شئونات اسلامی نشد؛ لذا جهت تشکیل جلسه به دادگاه اعزام نشد.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: هدف دشمن سوق دادن افراد ناآگاه به سمت بی‌حجابی و برهنگیست، اما عفاف و حجاب از اصلی‌ترین مبانی اسلام و انقلاب است و قطعاً نیروی انتظامی اجازه نخواهد داد دشمن به اهداف خود دست یابد.
اینکه اختلافات بین جریان‌های مختلف اصولگرایی، واقعی است یا بازی معروف «پلیس خوب، پلیس بد» مشخص نیست، اما آنچه مسلم است این است که با وجود اختلاف نظرها بر سر چگونگی مقابله با معترضان به حجاب اجباری، در نهایت تندروها چه به شکل قانونی یا فراقانونی (بدون پیگرد قانونی) به کارشان ادامه خواهد داد.
آن قدر طی این چند روز محتوا علیه حجاب و عفاف و بیانیه ساده پلیس تولید شده، آن‌قدر در همین چند روز، واژه جعل شده که دود از کله آدم بلند می‌کند. آیا همین دستپاچگی، این نگرانی و این حجم واکنش دسته جمعی و از سر ترس، اهمیت مسئله حجاب و عفاف را نشان نمی‌دهد؟ آیا آنها واقعا مسئله حجاب و عفاف را صرفا «یک تکه پارچه» می‌بینند؟ آنها بهتر از من و شما می‌دانند، تهِ این راه کجاست!
تقدیر سردار رادان از اقدامات اثرگذار فرماندهان و کارکنان انتظامی کشور:

از جهاد فی سبیل الله ماموران انتظامی کشور تا کسب اقتدار و اعتبار بیشتر برای فراجا

فرمانده کل انتظامی کشور در پیامی از اقدامات اثرگذار فرماندهان و کارکنان در اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب تقدیر و تشکر کرد.
گاج خبر تعطیل شدن این موسسه آموزشی را تکذیب کرد. این موسسه آموزشی اعلام کرده «تعطیلی گاج صحت ندارد و همه فعالیت‌هایش همچون گذشته ادامه دارد.»
از ۳ سال انفصال از خدمات دولتی تا جزای نقدی

جزئیات حکم نهایی دادگاه برای ۵ مدیر متخلف در حوزه هوای پاک

رئیس کل دادگستری استان تهران جزئیات رأی نهایی دادگاه را در خصوص پرونده ترک فعل تعدادی از مدیران فعلی و وقت دستگاه‌های مختلف در حوزه اجرای قانون هوای پاک اعلام کرد.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه یکی از عوامل تحریک مردم و ایجاد تنش ‌در جریان اغتشاشات در خارج از کشور ‌حین ورود به ایران در سرپل‌ذهاب دستگیر شد.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مردمی بودن یکی از معیارهای انتصابات دولت سیزدهم بوده است، تصریح کرد: ما مصداقی داریم در مورد یکی از مدیران که پس از اینکه گزارش شد، این مدیر ارتباطات مردمی خوبی ندارد و به اصطلاح درب اتاق‌ش بر روی مردم بسته است، پس از بررسی و قطعیت این مدیر تغییر کرد.
جزئیات اجرای طرح پلیس برای مقابله با پوشش‌ نامتعارف؛

ون‌های گشت ارشاد به خیابان‌ها برنمی‌گردند

روز گذشته سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از مستقر شدن گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس برای مقابله با پوشش نامتعارف در سراسر کشور خبر داد؛ بازگشت مجدد ون‌های گشت ارشاد به خیابان مفهومی بود که مخاطبان از این خبر برداشت کردند.