حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

پیگیری از مراجع قضائی نشان می‌دهد در پرونده قضائی حمید قره حسنلو و همسرش اتفاق جدیدی نیفتاده است و هر دوی این افراد در زندان به سر می‌برند.
براساس ماده‌۶۳۸ قانون مدنی، بی‌حجابی جرم است و قوه قضاییه باید در برابر کسانی که از قانون حجاب پیروی نمی‌کنند، وظیفه‌اش را انجام دهد اما چون در مورد حجاب برخوردهای قانونی صورت نمی‌گرفته، متخلفان گستاخ‌تر شده‌اند.
یکی از پربسامدترین اعتراضات به رفتار ضابطین و دادسراها نقض آیین دادرسی و حقوق متهم است. این ویژگی اگر همراه شود با دست بالا پیدا کردن ضابطین دادگستری نسبت به مراجع قضایی به ویژه در حوزه امنیتی، موجب بی‌اعتباری جدی احکام یا فرآیند قضایی می‌شود و یکی از مطالبات اصلی وکلا، حقوق‌دانان، متهمان و رسانه‌ها مقابله با نقض حقوق مندرج در آیین دادرسی است.
مرجع تقلید شیعیان گفت: نیروی انتظامی باید با تدبیر به گونه ای برخورد کند که نه متهم به خشونت شود و نه آزادی مطلق را در پی داشته باشد.
حسن آقاخانی وکیل پرونده آزاده صمدی گفت: متاسفانه قاضی محترم در رای خود بیانیه عقیدتی منتشر نموده است. درحالی که مطابق قانون قاضی مکلف است در زمان صدور دادنامه موارد قانونی را مورد ملاحظه قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه:

فوت مهسا امینی بهانه بود تا دشمن برنامه‌های خود را اجرایی کند

معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمن بیشتر از یک سال پیش برای خرابکاری و اغتشاش برنامه‌ریزی کرده بود و فوت خانم مهسا امینی بهانه‌ای بود که اگر هم فوت نمی‌کرد، این اغتشاش‌ها توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود و آن را اجرایی می‌کرد که با هوشیاری مردم برنامه‌های دشمن شکست خورد.
دادگاه زنی را بخاطر عدم رعایت حجاب حین رانندگی به "یک ماه شستن میت در غسالخانه شهر تهران" محکوم کرده‌است به عنوان مجازات تکمیلی.