حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انتشار عکس چهره‌باز یک مرد گمشده خبر داد و گفت: شهروندان در صورت هرگونه اطلاع از این مرد جوان موضوع را سریعاً به اداره چهارم این پلیس گزارش کنند.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تاکید کرد: امروز فراجا استوار‌تر از گذشته به وظیفه خود عمل می‌کند و همه از استکبار جهانی تا اشرار و هنجار شکنان عفاف و حجاب بدانند ما در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد و ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد.
چالش‌های جدی و ملموس شعار «مبارزه با فساد» در روزهای اخیر

سوت‌زن‌ها محکوم می‌شوند، متقلب‌ها دانشگاه می‌روند!

در ماه های اخیر، حوادث عجیبی رخ داده که اگر در کشورهای توسعه یافته رخ داده بود، می توانست منتهی به برکناری دولت شود؛ آنچه از این حوادث برمی‌آید غیبت قانون و مجری قانون در عمل به قانون است.
اکنون و در شرایطی که مواجهه افراد با مقوله حجاب، بیشتر از آنکه برخاسته از فرهنگ و علقه‌های اعتقادی شخصی باشد، به نمودی کژ برای ابراز عقاید سیاسی تبدیل شده ، اظهارنظرهای معوج پیرامون پوشش، بر گسترش ناهنجاری‌ها می‌افزاید.
به تازگی متن احکامی را که در مورد کشف حجاب از سوی ۲ قاضی محترم صادر شده بود، ملاحظه کردم. از آنجا که صدور این احکام از سوی قوه قضائیه تکذیب نشده است، ضروری دیدم نکاتی را با توجه به تخصص خود متذکر شوم.
بر اساس قوانین شرع و فقه و بر اساس ملاک‌هایی که بیشتر افراد جامعه را در برمی‌گیرد، تمام زنان به مجرد عقد ازدواج مالک مهریه می‌شوند، و مواردی مانند نشوز یا فساد اخلاقی نیز موجب سلب مالکیت آنان بر مهریه نخواهد شد.