حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مهمترین اخبار

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از دستگیری ۲ سارق محتویات خودرو در چیتگر خبر داد و گفت: از خودروی متهمان تعدادی لوازم مسروقه کشف شد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد.
رئیس دیوان عالی کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

ترقی و پیشرفت یک کشور در لوای امنیت تحقق پیدا می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: شرایط کشور ما به گونه ای است که همه باید در راستای وحدت هر چه بیشتر و توسعه کشور گام برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند، زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.
رییس قوه قضاییه گفت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید.
رئیس پلیس فتای فراجا به تشریح اقدامات این پلیس در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسری پرداخت و گفت که بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است.
این متهم اجاره خانه‌ای در خیابان فرشته به نام خود را تایید کرد، اما درباره اینکه لوازم آن خانه چقدر ارزش داشته و اینکه هم‌اکنون کجا هستند، اظهار بی‌اطلاعی کرد. علاوه بر این موارد ح‌ی مدعی شد که بخشی دیگری از این اموال متعلق (مجموعه) بوده است. در ادامه جلسه دادگاه قاضی پرسید که مجموعه دقیقا چه کسانی هستند؟ متهم در پاسخ به قاضی گفت: «دو فرزند معاون اول اسبق و من»
در حالی که بیش از ۲ سال از مرگ زهره فکورصبور گذشته بود، مدتی قبل مادر این بازیگر فقید به دادسرا رفت و گفت: درست است که دخترم خودکشی کرده است، اما شخصی او را ترغیب به خودکشی کرده و من از او به همین اتهام شکایت دارم.
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی ما این است که ما در فوق العاده خاص که به عنوان یک آیتم غیر مستمر عزیزان ما مبلغی را دریافت می‌کنند، در احکام‌شان درج نمی‌شود و این یک ناامیدی را ایجاد کرده است، چراکه وقتی همکاران ما بازنشسته می‌شوند، حقوق بازنشستگی‌شان بسیار پایین است و کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.
رئیس قوه قضاییه گفت: در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور، تاکید شد که همه دستگاه‌های ذیربط در قضیه عفاف و حجاب از جمله دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی، حوزه‌ها و مروّجین و مبلّغین دینی، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و ... فعال شوند. در همین راستا از فراجا نیز خواسته شد و خطاب به او تاکید شد که در این قضیه به میدان بیاید؛ خُب آیا اکنون می‌توان خود را کنار بکشیم و اصطلاحاً به تعبیر عامیانه بگوییم «کی بود کی بود؛ من نبودم»؟!