سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود

سود سهام عدالت برای برخی افراد واریز نمی‌شود اگر می خواهید بدانید که شما هم جزو این این اشخاص هستید یا نه حتما این خبر را بخوانید.

تصویر سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سود سهام عدالت برای چندین گروه واریز نمی‌شود. اول افرادی که سجامی نیستند،‌ هیچ سودی دریافت نمی‌کنند. چون برای دریافت سود سهام عدالت افراد حتما باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشند.

گروه دیگری که مشمول سود سهام عدالت نمی‌شوند،‌ افرادی هستند که حساب مشترک و یا حساب ارزی دارند. هچمنین دارندگان حساب‌ بانکی راکد هم نمی‌توانند سود این دوره را دریافت کنند. اگر شماره حسابی که در سجام ثبت شده، شش ماه راکد باشد، ‌سود سهام برای این دسته هم واریز نمی‌شود.

آذر ماه سال جاری هم که مرحله اول سود سهام عدالت واریز شد بیش از دو میلیون نفر مشمول این سود نشدند. حالا به گفته رئیس سازمان بورس این افراد امروز و فردا فرصت دارند که در سامانه سجام ‌ثبت نام کنند. اگر این افراد در این مدت در سجام ثبت نام کنند سود این دوره و دوره‌های قبل برای آنها واریز می‌شود. اما اگر ثبت نام نکنند و یا اطلاعات حساب آنها اشتباه باشد، هیچ سودی به حساب آنها واریز نمی‌شود.

سود سهام عدالت چقدر است؟

به گفته رئیس سازمان بورس سود سهام عدالت با توجه به تنوع پرتفوی افراد متفاوت است. سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.سود مرحله دوم هم مانند مرحله اول است.

منبع:تجارت نیوز

467708