افزایش ۸۰ هزار تومانی یارانه برای سه دهک اول

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۸۰ هزارتومانی مبلغ یارانه برای سه دهک اول جامعه خبر داد.
تصویر افزایش ۸۰ هزار تومانی یارانه برای سه دهک اول

به گزارش سایت خبری پرسون، سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران گفت: قانون بودجه ١۴٠١ تکلیف کرده بود مابه التفاوت ارز ترجیحی به صورت کالابرگ و روش‌های دیگر اجرایی شود لازمه اجرای این قانون بستر سازی بود با آماده سازی، زیرساخت فراهم شد و در چند استان به صورت آزمایشی اجرا شد و بعد از پاسخ مثبت در چند استان، در سراسر کشور بستر آماده شد، ولی با اقبال عمومی مواجه نشد و درصد کمی با کالابرگ همراه شدند.

وی اضافه کرد: با ایجاد مشوق‌های جدید و اجرای پیش بینی منابع مقرر شد میزان یارانه، یارانه بگیران افزایش ٢٠ درصدی در سه دهک اول داشته باشد که این ۲۰ درصد شامل ۸۰ هزار تومان است و لازمه برخورداری از آن استفاده از کالا برگ است.

وی افزود: در صورتی که افراد سه دهک اول ۷۰ درصد مبلغ یارانه را از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کنند مشمول افزایش ٢٠ درصد می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یک ماه زودتر یارانه در سامانه ملی اعتبار واریز می‌شود و افراد می‌توانند در زمان مشخص از کالابرگ بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تغییر دستمزد کارگران گفت: بر اساس قانون تصمیم گیرنده دستمزد، شورای عالی کار است که دستمزد برای سال ۱۴۰۲ تعیین و ابلاغ شده است و بنای دولت طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام به مهار تورم است.

مرتضوی افزود: آمار‌هایی از مراکز رسمی اعلام شده که با شیب ملایم، تورم مدیریت می‌شود امیدواریم با کاهش تورم سفره کارگران رونق بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تصمیم شورای عالی کار لازم الاجرا است و اگر مباحثی مطرح شود در شورای عالی کار تصمیم گیری می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

487937