هشدار پلیس درباره راه‌های پرداخت خلافی خودرو

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا گفت: پرداخت خلافی خودرو هم به صورت کلی و هم به صورت موردی از طریق اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های بانکی مجاز و مورد تایید پلیس، امکان‌پذیر است.
تصویر هشدار پلیس درباره راه‌های پرداخت خلافی خودرو

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور با اشاره به پرداخت خلافی خودرو اظهار کرد: همواره به هموطنان عزیز توصیه کردیم که از پرداخت خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن‌هایی که مورد تایید پلیس نیست خودداری کنند تا از مشکلات بعدی برای دریافت خدمات پیشگیری شود.

وی افزود : هم‌اکنون افرادی که از طریق اپلیکیشن‌های متفرقه نسبت به پرداخت خلافی خودرو اقدام می‌کنند با توجه به قطع بودن ارتباط سیستمی پلیس راهور با این اپلیکیشن‌ها در واقع پرداخت خلافی به درستی انجام نمی‌پذیرد و مردم در مراجعاتی که برای دریافت خدمات دارند به مشکل بر می‌خورند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا با اشاره به نحوه درست پرداخت خلافی خودرو گفت: در حال حاضر هموطنان عزیز می‌توانند به صورت حضوری از طریق درگاه های بانک ملی، کشاورزی، سینا، مهر، پاسارگاد، پارسیان و مراجعه به پلیس راهور محل سکونت خود یا دفاتر پلیس ۱۰+ که اخیرا به دلیل مشکلات فنی ارتباطشان با ما قطع شده بود و اکنون این مشکل حل شده از این طریق نیز می‌توانند نسبت به استعلام و پرداخت خلافی خودرو که هم به صورت موردی هم به صورت کلی امکان‌پذیر است، اقدام کنند.

سرهنگ ابراهیم‌پور تصریح کرد: ما این امکان را برای مالکان وسایل نقلیه فراهم کردیم که موقع استعلام تخلفات رانندگی، ریز تخلفات را جداگانه و با شناسه قبض و پرداخت به تفکیک، مشاهده کنند تا بتوانند به صورت موردی یا کلی نسبت به پرداخت خلافی خودرو اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بهترین روش استعلام و پرداخت خودرو به غیرحضوری است، افزود: هم‌میهنان عزیز به صورت غیرحضوری نیز می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های پلیس من، آپ، تاپ، وب‌سرویس راهور ۱۲۰، ارسال شماره پلاک و vin خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰ نسبت به استعلام و پرداخت خلافی خودروی خود به صورت موردی یا کلی اقدام کنند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا در خصوص ارسال پیامک تجمیع تخلفات رانندگی به مالکان وسایل نقلیه توضیح داد: ما به استناد ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مکلف هستیم که سالی یک بار، جمع مبلغ تخلفات رانندگی را جهت استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک به اطلاع مالکین وسایل نقلیه برسانیم.

گفتنی است اخیرا تعدادی از شهروندان از طریق یک سری اپلیکیشن‌های غیرمجاز نسبت به پرداخت خلافی خودرو خود اقدام کرده، اما پس از گذشت چند روز همچنان خودروی آن‌ها خلافی داشته و امکان دسترسی آن‌ها به خدمات مختلفی همچون خدمات ارائه شده در مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری وجود نداشته است.

منبع: تسنیم

680348