گزارشی از وضعیت حضور زائران ایرانی در مدینه

علی اصغری مسؤل ستاد مدینه با اشاره به برنامه‌های زائران در مدینه منوره، از ورود بیش از ۳۰ هزار زائربه شهر پیامبر تا بامداد امروز خبر داد.

تصویر گزارشی از وضعیت حضور زائران ایرانی در مدینه

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغری مسئول ستاد مدینه، با اشاره به آخرین تحولات زیرساختی در مدینه منوره و ارائه آماری از عملیات حج ۱۴۰۳ اظهار داشت: شمار زائرانی که از ابتدای عملیات حج ۱۴۰۳ وارد شهر پیامبر شده‌اند تاکنون بیش از ۳۰ هزار و ۱۴۰ نفر در قالب ۲۱۸ کاروان است که با ۱۳۱ پرواز فرایند انتقال آنان انجام شده است.

وی در ادامه تعداد زائران فعلی حاضر در مدینه را ۱۰ هزار و ۴۱۶ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که حدود ۲۴ هزار زائر تاکنون به زیارت روضه پیامبر (ص) مشرف شدند و ۲۶ هزار نفرهم از فرصت زیارت دوره استفاده کردند. همچنین برای زائرانی که به مدینه مشرف شدند تاکنون بیش از ۳۴۸ هزار پرس غذا در دو آشپزخانه «الاقلیمیه» و «خمری» طبخ و توزیع شده است‌

مسئول ستاد مدینه افزود: حدود ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر تا امروز در مدینه خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

اصغری با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ زائر پس از پنج روز اقامت در شهر پیامبر و زیارت حرم نبوی و جنت البقیع در مسجد شجره محرم شده و با قطار سریع‌السیر از مدینه منوره به مکه مکرمه منتقل شده‌اند، به کارگیری قطار سریع‌السیر را یک فرصت بسیار خوب دانست.

وی توضیح داد که بر همین اساس مدت زمان جابجایی زائران و حجاج به حدود دو ساعت و ربع تقلیل یافته و این اقدام امنیت، آرامش و سرعت را با خود به ارمغان آورده است. در سنوات قبل که این جابجایی با اتوبوس انجام می‌شد علاوه بر احتمال مخاطرات جانی برای ضیوف‌الرحمن با مشکلاتی از جمله خستگی، سرگردانی و تأخیر در رسیدن به مکه روبرو بودیم.

منبع: خبرآنلاین

680361