بازار داغ فریب در فضای مجازی

«روزی یک ساعت کار کن ماهی ۴۰۰ میلیون تومان دربیار!»، «ماهی ۴۰ میلیون درآمد تا شهریور... کپشن رو بخون کلمه مسیر و کامنت کن کمکت می کنم به این درامد برسی»، «تو خونه بشین ماهی ۵۰ میلیون تومن دربیار چجوری؟ عدد ۳ رو کامنت کن تا بهت بگم!»

تصویر بازار داغ فریب در فضای مجازی

به گزارش سایت خبری پرسون، همه میخواهند ما پولدار شویم باورتان نمی شود؟ بهتر است سری به فضاهای مجازی پرطرفدار بزنید و بعد از گشت و گذار در بازار داغ آرزو فروشی ببینید چطور شکارچیان، ‌جوانهای در حسرت یک شبه پولدار شدن را از صبح تا شب به روشهای مختلف فریب می دهند و از این طریق به ثروت می رسند.

همشهری در خبری نوشت:روش همگی هم در شکار مشتری هایشان یکی است. استفاده از صحبتهای انگیزشی و مثبت اندیشی بعنوان طعمه قلاب ماهیگیری شان. البته الحق و الانصاف باید گفت تلاش شبانه روزی‌شان در تولید محتوای میخکوب کننده قابل تحسین است اما نکته قابل توجه این جاست، کسی که به ارزوی پولدارشدنش می رسد خود همین فروشندگان پکیج های کذایی ثروت افرینی هستند نه خریداران دلباخته پول یک شبه!

برای این که ببینیم این پکیج های معجزه گر ثروت افرینی چه در چنته دارند و شیوه فروش انها به ارزومند پول و ثروت چگونه است با چند نفر از این اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کردیم. مرحله نخست درج شماره تماس بود و انتظار برای برقراری تماس کارشناس مربوطه و انجام مشاوره رایگان! سوالات محوری مشاور حول رضایت یا عدم رضایت از وضعیت موجود، انگیزه برای تغییر شرایط و ترسیم دنیایی زیبا با پول بود. آدم را یاد شیرین زبانیهای گربه نره و روباه مکار در داستان پینیکیو و درخت پولش می انداخت!

مرحله بعد پیشنهاد گوش دادن سه قسمت از فایل های اموزشی پکیج و در صورت رضایت خرید پکیج! شنیدن قسمت اول جذابیت زیادی داشت شاید چون صحبتها با چنان هیجانی بیان می شد که احساس می شود هر کسی در زندگی نیاز به یکبار شنیدن چنین حرفهایی دارد. این پکیج طبق معرفی مربی دوره باید شامل آموزش بخشهای مختلفی اعم از مسیر و راه ثروت، ساختن ذهن ثروت ساز، چطور استایلی ثروت ساز داشته باشیم؟ قوانین ثروت سازی چه هستند؟ و مهارت های ثروت سازی کدامند؟ پس از اعلام نظر مثبت برای خرید پکیج ثروت افرینی وقتی فایل های صوتی را گوش دادیم متوجه شدیم تمام مباحث بخش نخست با تغییر نحوه گفتار تکرار می شود و در انتها یک پاراگراف به بیانات هیجانی مربی اضافه می شود و این روند تکرار و تکرار در مراحل بعدی ادامه دارد. فایل های صوتی مجموعه ای جمع اوری شده از چند کتاب انگیزشی بود و در هیچ کدام راهکار و شیوه ای که حاصلش کسب درآمد بیشتر باشد وجود نداشت! پیشنهاد مربی برای دریافت و خرید پکیج شماره بعد و تکمیل آموخته ها و کسب نتیجه بیشتر ادمی را سر دوراهی ادامه دادن یا ندادن قرار می دهد! اینجاست که اگر کمی باهوش باشی متوجه می شوی چه کلاهی سرت رفته است.

البته در این میان افراد زیادی هم هستند که علیرغم تمایل به خرید این پکیج ها که اغلب قیمتی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان دارند به خاطر در اختیار نداشتن پول کافی انصراف خود را اعلام می کنند اما انها که طعمه خود را به دام انداخته اند با ترفندهایی چون فروش اقساطی وپرداخت وجه از اولین درامد میلیونی فرد او را وسوسه به تکمیل مراحل خرید می کنند.

گروه دیگری از این افراد با تهیه ویدئوهای ناقص و مبهم از برخی سایتهای کاریابی وعده درآمد ۴۰ تا ۵۰ میلیونی از این سایتها می دهند اما اعلام نام این سایتها را منوط به پرداخت مبالغ قابل توجه توسط متقاضیان می کنند تازه بعد از واریز وجه است که افراد می شوند کافی بود با عنوان سایتهای کاریابی یا استخدامی در گوگل دنبال این سایتها می گشتند تا پیدایشان کنند نکته غم انگیزتر این است که پول دراوردن از این سایتها هم اگر تخصص و هنری نداشته باشید محال است پس حواستان باشد!

علی جوان ۳۲ ساله ای است که می گوید این جا همه دنبال سرابیم اما نمی دانم این انگیزه پولدار شدن آن هم یک شبه چیست که با وجود تجربه های تلخ باور این پیج ها باز هم امیدواریم از طریق آموزشهای انها به پول زیاد برسیم: «از ۲۴ سالگی صدها پکیج ثروت افرینی را از پیج های مختلف خریداری کردم که اگر پول همه این پکیج ها را به یک سرمایه اولیه برای خود تبدیل کرده بودم الان می توانستم کاری کوچک خودم را شروع کنم. »

او معتقد این که انتظار داشته باشیم با خرید این پکیج ها برای خود کسب و کاری راه بیندازیم یا به پول و ثروتی دست یابیم محال است.

یکی از ابزارهایی که این افراد برای فریب مخاطبانشان استفاده می کنند تبلیغ زندگی به ظاهر لاکچری خود است. تصویری غیر واقعی از نمایش امکاناتی که اغلب آنها به صورت روزانه یا ساعتی برای تهیه ویدئوهای تبلیغاتی امانت گرفته می شوند. از خانه و ماشین گرفته تا سفرهای خارجی به صورت اقساطی همراه با تورهای مسافرتی. یکی از مشاوران املاک در منطقه الهیه می گوید خانه های مبله و مجهز در مناطق بالاشهر تهران زیاد است اغلب این خانه ها توسط اسنفلئونسرهای اینستاگرامی به صورت روزانه یا ساعتی برای ضبط ویدئوهای تبلیغاتی اجاره می شود و این روند طی سالهای اخیر افزایش یافته است.

البته فقط خانه های لاکچری مورد تقاضای این افراد برای پیشبرد اهدافشان نیست مراکز کرایه اتومبیل بدون راننده هم یکی از مشتریان پرو پا قرصشان همین اینفلوئنسرهایی هستند که با تامین ضمانت های لازم حاضرند با اجاره خودروهای لاکچری خود را در شبکه های مجازی به معرض نمایش بگذارند و ادعا کنند مالک این خودروهای لوکس هستند.

سفرهای قسطی برای تولید محتوای جذاب
البته خیلی هایشان برای این که تصویر واقعی تریاز زندگی لاکچری خود در پیج های ارزو فروشی شان به اشتراک بگذارند با تورهای مسافرتی اقساطی سفری به کشورهایی مانند مالدیف، دبی، ترکیه و ... می کنند و با استوریها و تصاویری که به اشتراک می گذارند و دلبری هایی فضای مجازی چند برابر پول این سفرها را به جیب می زنند.

منبع: همشهری

680935