رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

در سطح خانواده وقتی امکان تامین معیشت حتی در سطح خوراکی‌ها وجود نداشته باشد نان‌آور خانواده مدام درگیر شرمندگی است. قطعا سرپرست‌های خانوار نباید شرمنده باشند بلکه عاملین این شرایط باید شرمنده مردم باشند.
یک کارشناس بازار کار می‌گوید: پیش‌بینی من این است که دولت نمی‌تواند با توجه به شرایط و شاخصه‌های اقتصادی که در کشور وجود دارد، مانع افزایش دستمزد برای کارگران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی شود.
شکر، برنج، بلیت هواپیما، لوازم خانگی، برخی اقلام دارویی، هزینه های خدماتی در برخی دفاترالکترونیک، گوشت قرمز، روغن موتور، خودرو و غیره تنها بخشی از افزایش قیمت های اخیر است؛ با این توضیح که افزایش قیمت ارز و سکه و مسکن به عنوان کالاهای پایه اصولا لحاظ نشده است.

طاقت مردم از گرانی ها طاق شده و تداوم بی توجهی و بی عملی در برابر این وضعیت عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت و باعث سوء استفاده های گسترده ای هم خواهد شد.
صادقی؛ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اگر شاخص نقطه به نقطه را در مورد تورم در نظر بگیریم، باید تورم ۴۰ تا ۴۷ درصدی تعریف شده در بودجه را در آینده شاهد باشیم. حال با این تورم چطور افزایش حقوق ۲۰ درصدی مطرح می شود؟ قطعا از عواقب آن آگاه نیستند.
بودجه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی برای سال آینده حدود ۳۷ درصد کاهش یافته است و پژوهشگران جمعیت می‌گویند؛ کلیدی ترین راهکار ایجاد اشتغال برای جوانان و پیشگیری از مهاجرت آنها است.
افزایش حقوق کارگران نمی‌تواند هزینه‌های جاری و ابتدایی زندگی این قشر جامعه را تامین کند.تا جایی یکی از فعالان حوزه کارگری بر این باور است که فاجعه سبد معیشتی برای کارگران رخ داده است.
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از تمایل بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت از کشور نوشته و یادآور شده بسیاری از این افراد به دلیل بهبود سطح زندگی قصد مهاجرت دائمی دارند.
پرسون از وضعیت پارکینگ بیمارستان فیاض بخش گزارش می دهد؛

ورود به بیمارستان تا یک ساعت 8 هزار تومان / نبود نظارت عامل دریافت وجه غیرقانونی

بیمارستان فیاض بخش یکی از مهم ترین مراکز درمانی غرب پایتخت به حساب می آید؛ اما خدمات دهی به مراجعه کنندگان در بخش پارک خودرو این مرکز درمانی آن طور که باید مناسب نیست.
در راستای حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی؛

راه اندازی خانه امن و خانه تلاش از سوی سازمان بهزیستی کشور

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی کشور با راه اندازی خانه امن و خانه تلاش در راستای حمایت اجتماعی و توانمندسازی زنان و دخترانی که در معرض آسیب و خشونت قرار دارند، اقدام موثری در این راستا انجام داد.
پرسون از کمبود سوخت در روستاهای کشور گزارش می دهد؛

وخامت در گازرسانی / بی مدیریتی یا سرما عامل کیمیا شدن کپسول گاز؟

در بسیاری از روستاهای کشور هنوز لوله کشی گاز انجام نشده است و همچنان هموطنان با کپسول گاز انرژی خانه هایشان را تامین می کنند؛اما این روزها در شرایط جوی این سوخت نیز کیمیا شده است.
پرسون از دریافت هزینه اضافه مراکز درمانی گزارش می دهد؛

پرداخت وجه برای قرائت جواب آزمایش و سونوگرافی؟!

برای بسیاری از هموطنان پیش آمده که پزشکان تشخیص بیماری را منوط به مراحل دیگر مانند آزمایش یا سونوگرافی می دانند؛ در گذشته بیماران بعد از انجام این اقدام بدون هیچ هزینه به پزشک معالج مراجعه می کردند؛ اما این روزها برای مراجعه بعدی باید هزینه دیگری را پرداخت کنند.